کد خبر: ران-جانسون-دونالد-ترامپ-باید-حداقل-یک-ج
۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
ران جانسون: دونالد ترامپ باید حداقل یک جایزه صلح نوبل را ببرد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از JS Online، ران جانسون، سناتور جمهوری خواه آمریکایی روز دوشنبه گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید به دلیل کمک به ایجاد توافق‌نامه‌های صلح تاریخی جایزه صلح نوبل را از آن خود کند. جانسون در یک کنفرانس ویدیویی با طرفداران حزب جمهوری خواه گفت: من می‌دانم که رئیس جمهور برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد شده است. او باید حداقل یکی از آن‌ها را برنده شود. اوایل این ماه در کاخ سفید، صربستان و کوزوو توافق نامه عادی سازی اقتصادی را امضا کردند.

جانسون ترامپ را سزاوار جایزه نوبل می‌داند!

جانسون گفت: این رئیس جمهور ترامپ، رهبری او و استراتژی درخشان مذاکره او است که طرفین را گرد هم آورده تا به ثبات در بالکان کمک کنند. ترامپ و نوبل ایالات متحده همچنین با توافق نامه‌های صلح بین اسرائیل و دو کشور حاشیه خلیج فارس، بحرین و امارات متحده عربی توافق کرده است. نماینده ایالات متحده، مارك پوكان از جایزه نوبل و ادعاهای جانسون برای ریاست جمهوری چشم پوشی كرد و او را بسیار مسخره کرد. جانسون همچنین روز دوشنبه گفت كمیته سنای آمریكا كه وی ریاست آن را بر عهده دارد آماده انتشار گزارشی با هدف جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموكرات است. جانسون، رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی گفت: منتظر بمانید. در حدود یک هفته دیگر ما می‌خواهیم بسیاری از موارد بی‌کفایتی بایدن معاون رئیس جمهور را برای کار یاد بگیریم.

جمهوری خواهان در برابر بایدن

جمهوری خواهان ادعا کردند که بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور بر سیاست ایالات متحده در قبال اوکراین تأثیر گذاشت زیرا پسرش هانتر در هیئت مدیره یک شرکت انرژی اوکراین بود. چندین رسانه خبری ادعاها را بی‌اعتبار دانسته‌اند. دموکرات‌ها با این ادعا اختلاف نظر دارند و انتظار می‌رود گزارش اقلیت را منتشر کنند. سخنگوی مبارزات انتخاباتی بایدن، اندرو بیتس، جانسون را متهم کرد که ماه‌ها را برای منحرف کردن دیگران هدر داده و کمیته امنیت میهن را از هرگونه نظارت بر واکنش فجایع فدرال در برابر همه گیری دور کرده است. اندرو بیتس: چرا این کار را انجام داد؟ برای کمک به حمله خارجی علیه حاکمیت انتخابات ما با دلار مالیات دهندگان، حمله‌ای که بر اساس یک تئوری توطئه راست‌گرایای مضحک و اثبات نشده صورت گرفته و وابسته به فساد سناتور جانسون است و سناتور اکنون صریحاً اظهار داشته است که در حال تلاش برای بهره برداری برای نجات بخشیدن به مبارزات انتخاباتی مجدد دونالد ترامپ است. بسیاری از جمهوری خواهان معتقدند که ترامپ جایزه نوبل صلح را به دلیل رفتار زننده‌اش نخواهد برد و علناً این موضوع را به خبرنگاران گفته‌اند.  

 آیا می‌دانستید...؟

ترامپ و نوبل هیتلر در سال 1939 نامزد دریافت جایزه نوبل صلح شد. البته افرادی که خواستار نامزد شدن وی را داشتند، بیش‌تر جنبه شوخی و تمسخر او را داشتند. نکته جالب‌تر این است که هیتلر دریافت جایزه نوبل توسط آلمانی‌ها را در دهه‌ی 1930 ممنوع کرده بود. البته که هیتلر برنده جایزه نشد، در واقع در آن سال هیچ نامزدی برنده نشد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha