کد خبر: رانندگان-اتوبوس-ماسک-و-دستکش-ندارند
۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) محمود ترفع عصر امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی در مقابله با شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: از اول اسفند ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها، اتوبوس‌ها و تعمیرگاه‌های اتوبوس به صورت مداوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اتوبوس‌های پایتخت شباهنگام در پایانه‌ها و توقفگاه‌ها مورد شستشو و ضدعفونی قرار می‌گیرند، افزود: اما در دو سر خط هم قبل از مسافرگیری ضدعفونی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص اینکه رانندگان اتوبوس ماسک و دستکش ندارند، تاکید کرد: شرمنده رانندگان اتوبوس هستم چرا که با وجود گذشت 24 روز از شیوع کرونا نتوانستیم برای همه آنها ماسک و دستکش تهیه کنیم.

ترفع ادامه داد: رانندگان اتوبوس بسیار در معرض این ویروس قرار دارند و با اینکه منابع مالی لازم را داریم اما به دلیل کمبود ماسک و دستکش در بازار نتوانستیم برای همکاران‌مان دستکش و ماسک تهیه کنیم، حتی مکاتبات زیادی با هلال احمر و دیگر سازمان ها داشتیم اما می‌گفتند برای تامین این اقلام حتی برای کادر درمانی نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: تمامی پایانه‌ها به دستگاه تب سنج مجهز هستند و دمای بدن تمامی رانندگان اتوبوس قبل از ارایه سرویس سنجیده می‌شود همچنین از آنها درخواست کردیم در صورت داشتن حال نامساعد به صورت خودجوش فعالیت نکنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه 20هزار پوستر در داخل اتوبوس‌ها نصب شده است، گفت: این پوسترها در خصوص آموزش راه‌های کنترل شیوع کرونا است.

ترفع در ادامه با اشاره به ازدحام جمعیت در اتوبوس‌های بی آر تی، تصریح کرد: سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها تغییر نکرده و مردم می‌توانند با نصب اپلیکیشن اتوبوسرانی این نکته را بررسی کنند.

وی به موضوع ترک محل خدمت توسط اتوبوس‌های بخش خصوصی با کم شدن تعداد مسافران اشاره کرد و افزود: در پی شیوع کرونا 60 درصد مسافران ناوگان اتوبوسرانی کاهش پیدا کرد چراکه اتوبوس‌های بخش خصوصی کل هزینه‌شان با شرکت پیمانکاری و راننده است و هیچ یارانه‌ای هم از شهرداری دریافت نمی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha