کد خبر: رابطه-ضربان-قلب-و-تصادف-مشخص-شد
۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۴

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از نیوساینتیست، محققان انگلیسی برای بررسی تاثیر ضربان قلب افراد بر روی واکنش های طبیعی آنها یک بازی واقعیت مجازی رانندگی را طراحی کرده اند.

اجرای این بازی نشان داد، وقتی شرکت کنندگان در حال رانندگی هستند و موانعی به شکل ناگهانی بر سر راه آنها ظاهر می شود شانس رد کردن موانع در صورت عدم نواخته شدن ضربان قلب در آن لحظه افزایش می یابد.

اما اگر مواجهه با موانع همزمان با آغاز ضربان قلب باشد، احتمال تصادف افزایش می یابد. علت این مساله فشرده شدن بطن های قلب در حین ضربان آن است که تمرکز انسان را کاهش داده و احتمال تصادف را افزایش می دهد. در این وضعیت توانایی مغز برای پردازش داده های دریافتی چشم نیز کاهش می یابد.

به بیان دیگر، اگر فردی در حال رانندگی باشد و به علت هیجان یا عصبانیت ضربان قلب وی سریع و تند باشد احتمال تصادف وی به شدت افزایش می‌یابد و لذا ضروری است در این حالت از رانندگی پرهیز شود.

گفتنی است، ضربان شدید قلب بر روی حافظه نیز تاثیر منفی می‌گذارد و افراد توانایی بیشتری برای حفظ کردن لغات در فاصله مابین دو ضربان قلب دارند، اما در لحظه ضربان قلب توانایی حافظه هم کمتر می‌شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha