کد خبر: رئیس-کمیته-وضعیت-فدراسیون-فوتبال
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت) رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال جمشید نورشرق در خصوص استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ برتر اظهار داشت: این موضوع جدیدی نیست و بارها و بارها به این آفت اشاره شده است که ورود این بازیکنان و مربیان خارجی  چه مصیبت مالی برای فوتبال کشور به وجود آورده، موضوع اصلی بی‌تدبیری مدیریتی است.

وی افزود: وقتی وزارت ورزش به عنوان رئیس مجمع ورود می‌کند و تصمیم مدیریتی می‌گیرد یعنی آن مدیرانی که انتخاب کرده‌اند تصمیمات درستی نگرفته‌اند. فرض بر این است که من مدیران باتدبیری را انتخاب کرده‌ام و به آنها اختیارات داده‌ام و خودشان با در نظر گرفتن توان مالی و مسائل باشگاه این تصمیمات را می‌گیرند و اینکه من به جای مدیری تصمیم بگیرم، در عرف باشگاه‌داری تصمیم قشنگی نیست و ما الان به تمجید این تصمیم صحبت می کنیم چون مدیران تا کنون تصمیمات درستی را اتخاذ نکردند.چقدر ما این جمله را به صورت تکراری شنیده‌ایم که بدهی برای مدیران قبلی است.

وی افزود: مدیری که انتخاب می‌شود باید طبق یک ضوابطی باشد، مدیر حق ندارد بگوید مشکلات گذشته به من ارتباطی ندارد. در مورد باشگاه‌های دولتی وزارت نفت یک تصمیمی برای باشگاه‌هایش می‌گیرد، وزارت ورزش یک تصمیم و همین آفت در بخش خصوصی‌مان هم وجود دارد و در آنجا هزینه و فایده حرف اول را می‌زند. چطور می‌شود یک بازیکنی بی کیفیتی یک قراردادی که در هیچ جای دنیا با او بسته نمی‌شود در بخش خصوصی‌مان قرارداد می‌بندند و بعد از آن شکایت می‌کنند.

نورشرق در خصوص اقدامات فدراسیون در مقابله با ورود دلالان عنوان کرد:‌ سال گذشته فدراسیون فوتبال یک کارگروهی را تشکیل داد به عنوان کارگروه جذب بازیکن یا مربی خارجی در این کارگروه تصمیمات خیلی خوبی گرفته شد اولاً بازیکنانی که می‌خواهند بازیکن یا مربی خارجی جذب کنند رزومه فنی آن را ارائه کند و راستی‌آزمایی شود، درثانی بدهی نداشته باشد، ثالثا مدارک و مستنداتی ارائه دهند که توان مالی قراردادشان را اجرا کنند. اگر این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد نمی‌توانستند بازیکن خارجی جذب کنند اما مشکل در اینجا است که ساختار حقوقی در باشگاه‌های ما در یک حدی به فدراسیون فوتبال اجازه دخالت می‌دهد. فدراسیون می‌تواند به آنها توصیه و یا نظر مشورتی بدهد و خیلی نمی‌تواند امکان باید و نباید را برای ‌آنها اعمال کند. اصل موضوع به مدیریت باشگاه مرتبط می‌شود که اول جیب‌شان را ببینند و دوم تصمیمات بدشان را بر آرامشروانی  هواداران‌شان ببینند. مدیران خصوصی و دولتی ما باید آرامش روانی هواداران‌شان را نسبت به تصمیمات بدی که می‌گیرند، در نظر داشته باشند.فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha