کد خبر: رئیس-مجلس-متوجه-شرایط-مسکن-نیست-ماندن-ط
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
رئیس مجلس متوجه شرایط مسکن نیست/ ماندن طرح دو فوریتی جهش مسکن در هیات رئیسه

محمدرضا رضائی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت؛ با اشاره به مشکلات حوزه مسکن و اینکه نخریدن راهکار کاهش قیمت مسکن نیست، اظهار کرد: باید به سمت تولید مسکن حرکت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرحی هم در این زمینه در مجلس مطرح شده است، گفت: طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن بیشتر از دو هفته است که در هیات رئیسه مانده است و درباره این موضوع هم به هیات رئیسه نقد داریم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فکر می کنم رییس مجلس هنوز متوجه شرایط مسکن نیست که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این طرح حتما می توانست در تولید کل مسکن موثر باشد.

رضائی کوچی در پاسخ به این سوال که آیا در هیات رئیسه و بدنه مجلس اختلاف نظری وجود دارد، بیان کرد: مجلس روی موضوع مسکن حساسیت دارد به همین دلیل با حضور همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس بیش از 20 جلسه رسمی و کارشناسی برگزار کردیم اما متاسفانه کار در آنجا متوقف شده و اگر زودتر به صحن می آمد حتما در قیمت مسکن تاثیر می‌گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که تولید مسکن چقدر در قیمت مسکن تاثیرگذار است، بیان داشت: زمانی که تولید مسکن شروع شود حتما فضای روانی و واقعی می‌تواند روی قیمت مسکن تاثیرگذار باشد، تنها راه کنترل قیمت مسکن تولید مسکن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سالانه به 900 هزار واحد مسکن نیاز داریم، گفت: زمانی که در کشور تولید مسکن نباشد و تنها 300 هزار واحد در سال ساخته ‌شود همین موضوع باعث می‌شود که سالانه 600 هزار واحد به نیاز قبلی اضافه ‌شود و قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

افزایش احتمالی قیمت مسکن

رضائی کوچی تاکید کرد: اگر این روال کسری مسکن ادامه پیدا کند مجدد باید شاهد افزایش قیمت مسکن در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع مسکن در روزهای شروع دوره یازدهم برای مجلس بسیار حائز اهمیت بود اما به مرور زمان تحت تاثیر مسائل دیگر قرار گرفت و موضوع مسکن از اولویت افتاد، اظهار کرد: در حال حاضر با این روش و سیاست فعلی دولت و همچنین سیاست مجلس باعث شده که موضوع مسکن رها شود. معتقدم که مجلس موضوع مسکن را رها کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز موضوع رسیدگی به مسکن در اولویت مجلس و دولت نیست؛ اگر بود الان طرحی که 2 تا 3 هفته تحویل هیات رییسه شده است اعلام وصول می‌شد و کارها برای این طرح در دستور کار قرار می‌گرفت.

خبرنگار: محمد سیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha