کد خبر: رئیس-سازمان-بورس-سه-عامل-ایجاد-نوسان-شد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محمدعلی دهقان دهنوی با حضور در نشست کمیسیون اصل 90 مجلس، به عوامل صعود و نزول در بازار بورس اشاره کرد و گفت: باید عوامل تاثیر گذار در صعود و نزول بازار سرمایه را جدا کنیم برخی افراد تلاطم در بازار را به یک عامل منتسب می کنند که این خارج  شدن از مدار انصاف است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: باید عوامل تاثیرگذار بر نوسان شدید بورس را به سه عامل تقسیم کرد، عامل کلان اقتصادی که مواردی چون رشد نقدینگی و جهش ناگهانی نرخ ارز  و انتظارات فعالین اقتصادی را در دسته نخست قرار داد.

دهقان با اشاره به عامل دوم در نوسان بازار سرمایه اظهار داشت: عامل باز برون زا در کنترل دیگران است  و مسائلی مثل  قیمت گذاری، سیاستگذاری،  قانونگذاری و البته اظهار نظر های سیاسی را شامل می شود.

وی تاکید کرد: با این حساب باید مواظب اظهارنظرها باشیم تا موجب تخریب بازار نشود چرا که مهمتر از نقدینگی، برای بازار آرامش لازم است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به عامل سوم پرداخت و گفت: شفافیت و ایجاد نظارت ازجمله وظایف سازمان بورس است که باید تقویت شود، در این مسیر اقداماتی شده اما باید توسعه یابد البته باید گفت هیچ کس انتظار چنین استقبالی را نداشت  و تصور نمی شد در بازه زمان کوتاهی این حجم از سرمایه به بازار بورس بیاید اما نباید فراموش کرد هر چه بازار بزرگتر شود تخلفات آن نیز وسیع می شود که باید این خطرات شناسایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha