کد خبر: رئیس‌جمهور-۶۳-کیلومتر-از-آزادراه-کنار
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰
رئیس‌جمهور ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را افتتاح می‌کند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ، اظهار کرد: آئین افتتاح پروژه کنارگذر شرق اصفهان روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه با حضور رئیس‌‌جمهور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع راه با توجه به نقش و اهمیت آن در رشد و توسعه، همواره مورد توجه ویژه دولت‌ بوده اذعان داشت: بهبود وضعیت راه‌ها و گسترش مسیر‌های ارتباطی در استان اصفهان به‌عنوان شاهراه ارتباطی کشور، می‌تواند ضامن مناسبات اقتصادی و تجاری بخش گسترده‌ای از کشور باشد.

کنارگذر شرق اصفهان، شریانی مهم که ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تکمیل این کنارگذر گفت: ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان، بار سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر تحمیل می‌کند که به لطف خدا این معضل با بهره‌برداری آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مرتفع می‌‌شود.

وی افزود: این آزادراه، با قطع جاده اصفهان-اردستان و عبور به سمت بزرگراه اصفهان-نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به‌سمت جنوب می‌رود و پس از آن با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به آزادراه اصفهان- شیراز متصل می‌شود.

قاری‌قرآن با بیان اینکه این آزادراه از نظر اجرایی به سه قطعه مجزا تفکیک شده است،  توضیح داد: قطعه اول به مساحت بیش از ۲۹ کیلومتر از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و به جاده اصفهان-اردستان ختم می‌شود؛ قطعه دوم نیز از کیلومتر ۲۹ تا ۶۳، مساحت بالغ بر ۳۴ کیلومتر را در بر گرفته که از جاده اردستان شروع می‌شود و تا جاده نایین-اصفهان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعات یک و ۲ با مشارکت صندوق بازنشستگی در سال ۹۵ با مبلغ اولیه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که در مجموع به طول ۶۳ کیلومتر تکمیل شده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: قرارداد مشارکت قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دی‌ماه سال ۹۸ با سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان مبادله شده است.

او گفت: تعداد ابنیه قطعه سوم به دلیل نزدیکی به مناطق شهری، کشاورزی و صنعتی از بقیه قطعات بیشتر است و تقاطع بزرگ با راه‌آهن اصفهان، زاینده‌رود و شهر جدید بهارستان در این قطعه وجود دارد.

مسیر اصفهان- تهران کوتاه شد 

 علیرضا قاری‌قرآن گفت: کنارگذر شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید لذا با بهره‌برداری این کنارگذر مسیر استان‌های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان به تهران ۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: راه‌های استان به عنوان چهارراه حمل‌ونقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با تکمیل و احداث طرح‌های آزادراهی، ضمن کاهش هزینه و زمان سفر، آلایندگی‌های زیست محیطی و مصرف سوخت نیز کاهش یافته و وضعیت ایمن و روان‌تری در این بخش از کریدور‌های ترانزیتی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است، استان اصفهان دارای ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور دارا است. همچنین این استان با ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین درصد آزادراه و بزرگراه کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha