دیدار دکتر زالی و رییس بنیاد مستضعفان با خانواده شهید شیرین صفوی/ تهران ۴۶ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در آستانه روز پرستار دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و مهندس پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با خانواده شیرین صفوی پرستار شهید بیمارستان بقیه الله الاعظم دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار مهندس پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان  ضمن تقدیر از رشادت های  کادر درمان و شهدای مدافع سلامت در نبرد با کرونا تاکید کرد: مردم ایران همیشه قدردان فداکاری‌های کادر درمان و ایثارگری مدافعان سلامت که مجاهدانه در برابر شیوع کرونا ایستادگی کردند، خواهند بود.

وی هدف این دیدار در آستانه روز پرستار را تجلیل از فداکاری های بانوی شهید شیرین صفوی ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این شهید خدمت انشاءلله با حضرت زینب(س) محشور شوند.

مهندس فتاح با اشاره به این که شهید صفوی به دلیل خدمت در بخش کرونا ماهها از دیدار تنها دخترش و مادرش اجتناب می کرد یادآور شد که این شرایط بسیار سخت را بسیاری از مدافعان سلامت برای حفاظت از خانواده هایشان تجربه کردند.

وی با اشاره به درمان بسیار از مجروحان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در  بیمارستان بقیه الله، خاطرنشان کرد: در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی پرستاران  و کادر سلامت در واقع با جان خود بازی کردند و ایثارگرانه به میدان آمدند و این یک افتخار بزرگ برای جامعه سلامت است .

وی بر لزوم ثبت و ضبط ایثارگری ها و رشادت شهدای مدافعان سلامت  به عنوان الگوی خدمت و شهید راه خدمت تاکید کرد و قدردانی از زحمات این عزیزان را وظیفه دانست.

مهندس فتاح با اشاره به عنایت ویژه  و حمایت مقام معظم رهبری نسبت به کادر درمان ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید پرستار شیرین صفوی از دختر ۱۲ ساله این بانوی شهیده  دلجویی کرد.

وی  با اشاره به این که خانواده شهید صفوی چهار عزیز خود را در اثر کرونا از دست دادند بر ضرورت کاهش تجمعات، رهاشدگی ها و ساده انگاری ها تاکید کرد و به مردم توصیه کرد کرونا را جدی گرفته و موضوع را ساده نگیرند و پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را رعایت کنند تا شاهد موج چهارم بیماری نباشیم.

رییس بنیاد مستضعفان رفتار مهربانانه و آرامش بخش کادر درمان کشور را در دنیا الگو برشمرد و بر تصویب قوانینی برای رسیدگی به این عزیزن به عنوان شهدای خدمت تاکید کرد.

مهندس فتاح در خاتمه سخنان خود یادآور شد که بنیاد مستضعفان همچنان در کنار کادر درمان قرار دارد .همه ما به این شهدای عزیز که در راه نجات مردم جان فشانی کرده و به شهادت رسیدند مدیون  هستیم.

دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به این که فضای این خانواده آکنده به عطر شهادت و ایثارگری است و شهدایی را در دوران دفاع مقدس و هم در جبهه نبرد با کرونا تقدیم کرده است گفت: این شهید بزرگوار از پیشتازان عرصه ایثارگری و رشادت است.

وی این شهید مدافع سلامت را یک بانوی با فضیلت و مکرمه ذکر کرد که در کسوت پرستاری عالیقدر سرمنشا خدمات بسیار ارزنده بود و با مهربانی و عطوفت، وظیفه شناسی و سختکوشی به تیمار بیماران به ویژه در دوران کرونا پرداخته بود.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: عدم دیدار با تنها دختر ۱۲ ساله اش و محرومیت دیدار حضوری با مادر مرحومشان که چندی پس از شهادت وی در اثر کرونا فوت کردند باعث توقف خدمت رسانی این بانوی پرستار نشد که در خط مقدم ارایه خدمت به بیماران بدحال کرونایی فعالیت داشت. وی با سختکوشی به خدمت رسانی مشغول بود و گویی خستگی بر وجودش نمی نشست .

وی گفتار و رفتار با فراست فرزند این پرستار شهید را نمادی از یک تربیت درست اسلامی برشمرد و به نقش موثر و کارامد این بانوی شهید در ابعاد خانوادگی و تربیت و تهذیب این دختر ۱۲ ساله اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که ادامه دهنده راه مادر باشد و یاد و نام این شهید را  ماندگار کند.

به گفته دکتر زالی در تهران ۴۶ و در سایر استانها ۲۰۰ شهید مدافع سلامت از کادر بهداشتی و درمانی و پشتیبانی وجود دارد.

فرمانده ستاد مقابله کرونای پایتخت خاطرنشان کرد که حجم قابل توجهی از همکاران مختلف در  نظام سلامت  در ۱۰ ماه گذشته به فرم سخت بیماری کرونا مبتلا شدند که عوارض طاقت فرسایی را تجربه کردند.

دکتر زالی با اشاره به خواسته خانواده های شهدای مدافع سلامت از مردم خواست بیش از گذشته به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها برای شکست زنجیره انتقال ویروس توجه کنند زیرا هیچ چیز به اندازه همدلی و همگامی مردم  در تحقق این هدف نمی تواند کارساز و تاثیر گذار باشد .

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت از ملت شریف ایران خواست برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر بهداشت و درمان با رعایت موازین بهداشتی باعث کاهش بار بیماری و شکستن زنجیره ویروس شوند.

همسر شهید شیرین صفوی که خود از جانبازان دفاع مقدس است ضمن تقدیر از میهمانان، حضور آنان را باعث افتخار  و دلگرمی دخترش دانست .

وی ضمن بیان خاطرات و ویژگی های بارز این شهید مدافع سلامت یادآور شد در طی اپیدمی کرونا بیش از ۴ ماه به منزل مراجعت نکرد که با دلتنگی و بیقراری دختر م به منزل آمد .

همسر این پرستار فداکار تاکید کرد اگر مردم زحمات و تلاش های سخت کادر بیمارستان را برای نجات جان بیماران ببینند حتما پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت خواهند کرد.

در بخش دیگری از این دیدار کوثر دختر ۱۲ ساله این شهیده پرستار با ذکر خاطراتی از دلتنگی هایش برای مادر گفت و خاطرنشان کرد من نیز دوست دارم پزشک شوم و راه مادرم را ادامه دهم.

  در خاتمه این دیدار صمیمانه دکتر علیرضا زالی و مهندس پرویز فتاح با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از رشادت های این بانوی بزرگوار و صبوری و استقامت خانواده این شهید مدافع سلامت تقدیر کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha