کد خبر: دکتر-شهریاری-در-پژوهشگاه-علوم-غدد-و-متا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
دکتر شهریاری در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر باقر لاریجانی، نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، در بازدید دکتر شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش، آموزش و درمان در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: پژوهشگاه در طی حضور 25 ساله خود در عرصه پژوهش، توفیقات ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورده است.
وی نگاه همگرایانه به دانش سلامت و گردآوری صاحبنظران حوزه های میان رشته ای در کنار یکدیگر و با هدف حل مسائل واقعی نظام سلامت از مولکول تا جامعه را یکی از ویژگی های متمایز این قطب تحقیقاتی عنوان کرد.
دکتر لاریجانی در ادامه به مشارکت پژوهشگاه در برنامه های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه مجری پیمایش های ملی و فروملی بسیاری در زمینه های مرتبط با بیماری های غیرواگیر بوده است که داده های حاصل از آن برای مصارف سیاستگذاری در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
وی سرآمدی پژوهشگاه در عرصه تحقیقات بیماری های غیر واگیر را حاصل تلاش دسته جمعی اعضای هیات علمی، پژوهشگران و همکاران پشتیبانی خواند و ابراز امیدواری کرد: کار تیمی و همکاری بیشتر مراکز با یکدیگر در آینده سبب هم افزایی و ارتقای جایگاه پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم می شود.
رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با اشاره به پاندمی اخیر، افزود: پژوهشگاه طبق مسئولیت اجتماعی خود وارد عمل شده و همکاری های خوبی را با وزارت بهداشت در حوزه های مختلف از جمله اپیدمیولوژی بیماری کووید 19، سامانه خود ارزیابی، تعیین مناطق پر تردد، تاثیر کووید 19 بر بیماری های غیرواگیر، سامانه تخصیص واکسن، ارزیابی کیفیت خدمات بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کووید 19 و سایر موارد، شکل داده است.
در ادامه این جلسه، دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ارزشمند خواندن اقدامات پژوهشگاه در حوزه پایش وضعیت سلامت در کشور، عنوان کرد: پروژه های تحقیقاتی بزرگ ملی که در این پژوهشگاه در جریان است، می تواند برای عموم جامعه و دانشگاهیان نوید بخش بوده و باعث آسایش خاطر اقشار مختلف جامعه شود.
وی ضمن مهم قلمداد کردن برنامه های دولت آینده در حوزه سلامت، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همه حال پشتیبان وزارت بهداشت بوده و هست و از برنامه هایی که تاثیری بر افزایش کیفیت زندگی مردم داشته باشد، در همه حال پشتیبانی می کند.
گفتنی است، دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیات همراه صبح امروز، ضمن حضور در جمع هیات رئیسه پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، از نزدیک در جریان روند انجام تحقیقات در حوزه بیماری های غیرواگیر در این قطب تحقیقاتی  قرار گرفتند.
در ادامه این دیدار، دکتر شهریاری ضمن حضور در بخش های مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، از امکانات و تجهیزات بیوبانک، آزمایشگاه های تحقیقاتی و بخش های پژوهشی آن، بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha