کد خبر: دو-و-میدانی-کرمان-می-تواند-قطب-کشور-شود
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴
دو و میدانی کرمان می تواند قطب کشور شود
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی هیئت دو و میدانی استان کرمان که با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و اعضا در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه دو و میدانی در قالب 24 ماده است، گفت: اگر ما بخواهیم آن را به بخش های پرتابی و دو های استقامت، نیمه استقامت، سرعت ها، موانع، پرش ها و ... تقسیم کنیم، غلو نکردیم اگر بگوییم دو و میدانی به تنهایی، چهار فدراسیون است.
او افزود: دو و میدانی 24 ماده دارد و هر ماده اش کلی مدعی دارد.
مبینی تصریح کرد: این رشته ی ورزشی بیش از 145 مدال المپیکی دارد و نشان می دهد، دو و میدانی بی خود، مادر ورزش ها نیست و یک رشته پایه و زیربنا برای همه ی رشته های ورزشی محسوب می شود که از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.
او بیان داشت: دو و میدانی کشور، هر هیئتش یک فدراسیون است، اگر هیئت ها به عنوان بازوان اصلی فدراسیون، خوب انجام وظیفه کنند و عملکرد مناسبی داشته باشند، مسلماً دو و میدانی ایران در آسیا و جهان، حرف های زیادی برای گفتن دارد.
سرپرست فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در رده های سنی پایه به وضوح دیده ایم،
دو و میدانی ما حرف های زیادی برای گفتن دارد.
مبینی به برگزاری مرحله نخست مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی کشور اشاره کرد و افزود: در این رقابت ها، یک نونهال متولد 84 در رشته ی پرش با نیزه، 4 متر و 70 سانتیمتر رکورد نوجوانان و جوانان ایران را جابجا کرد و این نشان می دهد ما استعدادهای زیادی در جای جای این کشور داریم.
او با تأکید بر اینکه دو و میدانی استعدادهای فراوانی دارد، تصریح کرد: اگر طبق برنامه ریزی درست و هدفمند و نظارت دقیق روی این ورزشکار کار شود، می تواند در رقابت های المپیک که دو سال آینده برگزار می شود، در بخش نوجوانان یا جوانان جزو شش برگزیده جهان باشد.
مبینی بیان داشت: طی 6 ماهی که در رأس فدراسیون دو و میدانی قرار گرفته ام، راه اندازی سامانه ملی دو و میدانی و تغییراتی در شورای فنی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این برهه زمانی بوده است.
سرپرست فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران گفت: یک بانو و دو رئیس هیئت به شورای فنی فدراسیون اضافه کردیم تا یک خرد جمعی حاکم شود، چرا که بهرحال بالاترین مرجع این فدراسیون شورای فنی اش است.
مبینی افزود: پرداخت کمک هزینه تمرینی به حدود 40 قهرمان ملی در شرایط کرونا یکی دیگر از اقداماتمان طی این مدت بوده است.
او با اعلام اینکه در شرایط سختی فدراسیون را تحویل گرفتیم، تصریح کرد: مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کردیم که طی آن، علاوه بر جابجایی 8 رکور ملی، یک شور و شعفی بین ورزشکاران ایجاد شد و این بسیار ارزشمند بود.
مبینی به عملکرد هیئت دو و میدانی استان کرمان اشاره کرد و با اعلام اینکه انصافاً کرمان از دیرباز قهرمانان خوبی به دو و میدانی کشور معرفی کرده است، بیان داشت: دو و میدانی کرمان می تواند قطب کشور شود.
سرپرست فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ابارقی های زیادی در کرمان داریم، برادران موسوی در ماده پرش طول را از دیگر ستاره های کرمان در کشور عنوان کرد و گفت: دو و میدانی کرمان، حرف های زیادی برای گفتن دارد، اگر به این رشته ورزشی در کرمان توجه کنیم، قطعاً نتایج خوبی می گیریم.
مبینی با تأکید بر انجام بحث پشتوانه سازی، بالا بردن جمعیت ورزشی و توسعه همگانی، افزود: در بحث توسعه همگانی باید توجه داشته باشیم که همگانی تخصصی را بالا ببریم نه همگانی که برای پیاده روی یا سلامتیست.
او با بیان اینکه دو و میدانی کرمان از پتانیسیل بالایی، به ویژه در بخش سرعت ها و پرش ها، برخوردار است، تصریح کرد: شهرستان بافت در زمینه ی سطح ارتفاع، ارتفاع بالایی دارد، پس این استان می تواند در دوهای استقامت و نیمه استقامت حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
مبینی بیان داشت: به لحاظ پتانسیل های مالی، وجود بنگاه های اقتصادی در کرمان نسبت به سطح کشور بی نظیر است و منابع مالی بسیار غنی دارد که می توانند جذب شوند.
سرپرست فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران بر برنامه ریزی قوی و هدفمند همراه با نظارت و کنترل صحیح تأکید کرد و گفت: دو و میدانی یک رشته ی دیر بازدهی است، به عنوان مثال، در سطح آسیا چهار تا شش سال باید یک ورزشکار تلاش کند، در سطح جهان شش تا 10 سال باید تلاش کند و در حقیقت مثل یک گل مراقبت شود تا بتواند در سطح المپیک و میادین جهانی حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
مبینی افزود: خوشبختانه ما تاکنون دو کسب سهمیه داشته ایم و گزینه های زیاد دیگری مثل ابارقی از کرمان نیز شانس کسب سهمیه دارند که با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون و مشص شدن رئیس اصلح، در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت می پذیرد.
او یکی دیگر از بازوان فدراسیون، پس از هیئت های استانی را باشگاه ها دانست و تصریح کرد: کرمان می تواند در بحث باشگاه ها نیز موفق باشد که باز هم بر می گردیم به کرمان و این غلو نیست بلکه یک واقعیت است.
مبینی از باشگاه مس کرمان به واسطه ی عملکرد مناسبش در این زمینه قدردانی کرد و بیان داشت: الحق و الانصاف باشگاه مس کرمان یکی از پایه های باشگاهی دو و میدانی کشور بوده است که جا دارد این باشگاه ها بیشتر شوند و رقابت های باشگاهی به ویژه در رده های سنی پایه در سطح استان کرمان برگزار شوند.
سرپرست فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به حیدری رئیس جدید هیئت دو و میدانی استان کرمان، برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت: تلاش کنید با وفاق و همدلی بین جامعه دو و میدانی و ایفای نقش پدرانه کارها را پیش برید.
مبینی ظرفیت دو و میدانی کرمان را مطلوب با مردمی بسیار خوب و خطه ای ارزشمند عنوان کرد و افزود: پشتوانه سازی در رده های سنی پایه، تحول در بحث بانوان، توسعه جمعیت ورزشی سازمان یافته و تعامل با مدارس و آموزش و پرورش باید از مهمترین اقدامات در دستور کار هیئت دو و میدانی استان کرمان باشد.
او از خدمات چند ماهه نصیری، سرپرست سابق این هیئت به واسطه ی تلاشش برای فعال بودن دو و میدانی استان کرمان قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha