کد خبر: دو-خبر-کوتاه-از-پاپ-فرانسیس-و-هرج‌ومرج
۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
دو خبر کوتاه از پاپ فرانسیس و هرج‌ومرج ایالات متحده
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از CNN و Yahoo، در ساعات گذشته اتفاقات متعددی در دنیا رخ داده است، اما در ادامه به دو خبر درباره‌ی هشدار پاپ فرانسیس بعد همه‌گیری کروناویروس و هرج‌ومرج‌های ایالات متحده می‌پردازیم.

پاپ فرانسیس به جامعه هشدار می‌دهد که به فردگرایی پس از همه‌گیری متوسل نشوند

پاپ فرانسیس بعد از پایان یافتن همه‌گیری کروناویروس به جهانیان هشدار داد که به توهم فردگرایی بازنگردند. فرانسیس روز یکشنبه با بیان سخنان خود از واتیکان، از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی در منطقه لومباردی ایتالیا نیز که در ماه‌های مشکل همه گیری در کنار بیماران خود ایستادند، ستایش کرد. لومباردی در اوج همه‌گیری بدترین منطقه آسیب دیده ایتالیا بود.

اجازه ندهید دوباره فردگرایی رواج پیدا کند!

فرانسیس بعداً به مردم هشدار داد كه مراقب باشند و اجازه ندهند تا فردگرایی دوباره تبدیل به اصل راهنمائی جامعه شود. پاپ فرانسیس و کروناویروس فرانسیس از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی به عنوان نمونه‌ای برای بیان نظرات خود استفاده کرد و گفت حرفه‌ای بودن آنها یکی از ارکان ایتالیا بود. پاپ کارمندان پزشکی را فرشته توصیف کرد. فرانسیس همچنین از کاهنان برای نشان دادن شجاعت و عشق به مردم تشکر کرد. در ماه آوریل، وی گفت كه این بیماری همه‌گیر می‌تواند یكی از پاسخ های طبیعت به انسان باشد كه از بحران زیست محیطی كنونی چشم پوشی می‌كند. این بیماری همه‌گیر، نحوه عملکرد واتیکان را تغییر داده و پاپ را وادار به جشن گرفتن توده نخل یکشنبه در کلیساهای خالی کرد. پس از ماه‌ها تعطیل، عبادت کنندگان در اواخر ماه مه به میدان سنت پیتر در شهر واتیکان بازگشتند.

1 کشته، 1 زخمی پس از تیراندازی در منطقه خودمختار سیاتل

پلیس گفت که یک مرد 19 ساله کشته شده است و یک نفر دیگر پس از شلیک یک شبه در داخل منطقه اعتراض سازمان یافته کاپیتول هیل در سیاتل، با جراحات تهدیدآمیزی در بیمارستان بستری است. به گفته بیانیه اداره پلیس سیاتل، این تیراندازی در اوایل روز شنبه، حوالی ساعت 2:30 بامداد به وقت محلی، در داخل منطقه رخ داد که به آن CHOP نیز گفته می‌شود. هرج‌ومرج ایالات متحده پلیس گفت که  رفتار جمعیت خشن مانع از دسترسی آن‌ها به قربانیان شد. آن‌ها گفتند كه بعداً اطلاع داده شد كه هر دو قربانی توسط پزشكان CHOP به مركز پزشكی هاربورووی منتقل شده‌اند. این فرد 19 ساله بعداً درگذشت و قربانی دیگر که تنها مرد شناخته شده بود در بیمارستان ماند. پلیس اعلام کرد که مظنون یا مظنونین فرار کرده‌اند و هنوز هم تحت تعقیب هستند و کارآگاهان قتل در حال تحقیق هستند. این منطقه در تاریخ 8 ژوئن پس از عقب نشینی پلیس سیاتل از منطقه کاپیتول هیل تأسیس شد و جای خالی برای معترضین  برجای گذاشت. معترضین برای ایجاد یک منطقه مستقل از پلیس، منطقه‌ای به اندازه‌ی تقریباً شش بلوک از جمله حوزه شرقی را به دست گرفتند. منطقه پلیس که با موانع غیرمجاز بسته شده و توسط ساکنان مسلح گشت زده می‌شود، پلیس در داخل مجاز نیست.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha