کد خبر: دو-برابر-شدن-تعداد-تخت-های-بیمارستانی-ن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
دو برابر شدن تعداد تخت های بیمارستانی نیشابور در ۷ سال گذشته
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محسن عظیمی نژاد در بیست و پنجمین آیین پوشش ره سلامت که با حضور وزیر  بهداشت، برگزار شد، اظهار داشت : شهرستان نیشابور در حال حاضر دارای ۵۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۳۵ پایگاه سلامت، ۲۵ پایگاه اورژانس (۹ پایگاه شهری‌ و ۱ پایگاه هوایی) و دو کلینیک تخصصی است. از سال ۱۲۸۹ تا سال ۱۳۹۳، مجموع تخت های بیمارستانی نیشابور ۳۲۰ تخت بود اما هم اکنون نیشابور دارای ۶۲۰ تخت بیمارستانی است.
وی افزود: ما در حوزه آموزش و تحقیقات تا سال ۸۸ تنها یک رشته پرستاری در نیشابور داشتیم اما در حال حاضر ۱۱ رشته و ۹۵۰ دانشجو داریم. حتی یک واحد خوابگاه دانشجویی نداشتیم اما امروز با افتخار می گویم که خوابگاه دخترانه با ظرفیت ۳۰۰ دانشجو را با استانداردهای لازم و معماری بسیار زیبا و ارزنده احداث کرده ایم.
زییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به نبود فضای آموزشی لازم تا سال ۹۳ در این دانشکده، گفت: در حال حاصر بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع، فضای آموزشی در اختیار داریم و پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور امروز با مساحت ۳۰ هکتار مورد بازدید وزیر بهداشت قرار گرفت.
وی افزود: پیش از این نیشابور تنها دارای یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان ۲۲ بهمن بود و امروز جزء افتخارات ما است که اعلام کنیم هر دو بیمارستان حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور مجهز به دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس هستند و دستگاه تشخیصی ام آر آی نیز به زودی وارد مدارخدمت خواهد شد. مرکز درمانی عطار در بیمارستان ۲۲ بهمن که درگذشته به عنوان معاونت بهداشت نیشابور مورد استفاده قرار می گرفت با مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و در طی کمتر از ۵ ماه تغییر کاربری یافت و آماده بهره برداری شد. بخش شیمی درمانی نیز در این مرکز درمانی آغاز به فعالیت کرد.
دکتر عظیمی نژاد در خصوص سایر پروژه های انجام شده این دانشکده گفت: توسعه بخش اورژانس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور با مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و یکی از اقدامات ارزشمند در ابتدای پاندمی کرونا، اضافه شدن ۸۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان حکیم با همکاری فرماندار شهرستان بود. همچنین مرکز تخصصی جنین و ناباروری شمس شرق با ۲۸۰۰ متر مربع و با هزینه ۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۶۵۰ هزار یورویی برادران شمس شرق وارد عرصه خدمت شده است. بخش مگا آی سی یو نیز برای اولین بار در نیشابور امروز ب افتتاح خواهد شد و با قابلیت ارائه خدمت به ۵۰ بیمار نیازمند مراقبت های ویژه به طور همزمان، وارد عرصه خدمت خواهد شد.
وی همچنین از تجهیز دو دستگاه اکسیژن ساز و دو تانک اکسیژن سیار خبر داد و مجموع اعتبارات صرف شده در راستای تجهیز دستگاه های اکسیژن را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه سلامت و بهداشت این شهرستان به ثمر رسیده و امروز نیز چندین پروژ ه ی دیگر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان توسط وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد، گفت: از ابتدای پاندمی کرونا در نیشابور،بیش از ۹ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های ما بستری شده اند و ۶۶۷ جان باخته قطعی ناشی از کرونا در این شهر به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha