کد خبر: دوگانگی-سلامت-و-آموزش-نادرست-است-سلامت
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۳
دوگانگی سلامت و آموزش نادرست است/ سلامت دانش آموزان باید اولویت اول ما باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 1399-1400 با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان اظهار داشت: امسال رسالت و وظایف سخت‌تر و سنگین‌تری بر دوش فداکاران صحنه علم و دانش و پیشرفت و تعالی کشور قرار دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بعد از گذشت هفت ماه از تعطیلی مدارس سراسر کشور، آغاز سال تحصیلی جدید رنگ و بوی دیگری خواهد داشت، گفت: امسال معلمان، مدیران مدارس و همه مقامات مسوول در وزارت آموزش و پرورش در آزمون بزرگی قرار دارند تا وظایف خود را دقیق‌تر و سخت‌تر از سالهای گذشته به انجام برسانند.

دکتر روحانی با تاکید بر اهمیت جریان داشتن علم و  دانش و آموزش در کشور در کنار سلامت مردم و حیات جامعه اظهارداشت: همانطور که در ماههای گذشته ثابت کردیم دوگانگی نان و جان و سلامت و دیانت ناصحیح است، امروز هم به مدد همه خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر ثابت می‌کنیم که دوگانگی سلامت و آموزش هم نادرست است البته همواره و در طول سالیان گذشته نیز یکی از دغدغه‌های اصلی نظام آموزش و پرورش کشور، سلامت دانش آموزان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال آن بود که با بهترین بیان کمک آموزشی و بهترین کتاب‌ها بتواند نوجوانان و جوانان کشور را به مقصد عالی در عرصه علم و دانش و فراگیری و مهارت برساند، گفت: امسال قطعا اهمیت این دغدغه‌ها بیشتر از گذشته خواهد بود و سلامت دانش آموزان به دلیل وجود دشمن طبیعی یعنی ویروس کرونا باید با دقت بیشتری انجام شود و این مسوولیت سنگین بر دوش والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان سرافراز کشور است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه آغاز علم و دانش در کشور به معنای آن است که حتی در سخت‌ترین شرایط هم آموزش تعطیل نخواهد شد، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی و در بمباران شهرها نیز آموزش دانش آموزان تعطیل نگردید و دانش آموزان علیرغم سختی‌ها روند تحصیل و آموزش را در مدارس آموختند.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آموزش توقف ناپذیر است، تصریح کرد: هر کسی که معتقد است آموزش باید تعطیل شود یعنی پیشرفت، رشد و تعالی کشور متوقف شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه معلمان در سال تحصیلی جدید علاوه بر رسالت همه ساله خود، وظایف جدیدی هم بر دوش دارند، اظهارداشت: اولین وظیفه معلمین عزیز موضوع مقابله با ویروس کرونا و مهارت آموزش دانش آموزان برای سلامت‌شان است. یعنی قبل از آنکه هر درسی در کلاس آغاز شود باید توصیه اصلی معلمین رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و از 35 دقیقه کلاس 5 دقیقه آن به موضوع دقت در امر سلامت و اولویت سلامت باشد.

رئیس جمهور وظیفه دیگر معلمان را رفع اضطراب و نگرانی از دانش آموزان و خانواده آنان دانست و گفت: وجود اضطراب در خانواده‌ها و در ذهن دانش آموزان مانع از آن می‌شود که دانش آموزان بتوانند کلاسهای درس را با قدرت، آرامش و دقت پیگیری کنند لذا از همه معلمان می‌خواهم که به دانش آموزان آرامش بدهند.

دکتر روحانی افزود: از آنجایی که سال تحصیلی جدید سبک و سیاق جدیدی به خود می‌گیرد لذا وظیفه دیگر معلمان این است که آموزش را به طور خلاصه و با بهترین و شیواترین بیان و در کمترین زمان ارائه دهند چرا که آموزش امسال با سالهای دیگر متفاوت است و چه بسا معلمین مجبور شوند برخی از تکالیف دانش آموزان را به خانه محول کنند.

رئیس جمهور گفت: هنر ما این است که همه دانش آموزان همه روزه به صورت فیزیکی یا از طریق فضای مجازی در کلاس حضور داشته باشند لذا از آنجایی که امسال سال ویژه‌ای در نحوه آموزش برای دانش آموزان است باید وسایل و امکانات لازم فراهم شود تا آموزش از طریق فضای مجازی و صدا و سیما نیز به بهترین شکل انجام شود.

دکتر روحانی با تاکید مجدد بر اولویت سلامت دانش آموزان و توجه معلمین و مدیران مدارس به این موضوع اظهارداشت: بی تردید اگر شبهه‌ای بر سلامت دانش آموزان وجود داشته باشد باید آنان را به منزل برگردانند و اگر اعضای خانواده به ویروس مبتلا شده‌اند حق ندارند فرزند خود را به مدرسه بفرستند.

رئیس جمهور گفت: سال تحصیلی جدید با تمام سالهای یک قرن گذشته متفاوت است و باید با دقت، فداکاری، ایثار و نظم و انضباط بیشتر همراه باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید سال انضباط دقیق دانش آموزان است، گفت: امسال سال نظم و انضباط دقیق برای دانش آموزان است و می‌تواند برای زندگی و ادامه رشد آنان بسیار موثر باشد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: معلمین و مدیران مدارس و خانواده دانش آموزان در سلامت فرزندان جامعه کوشا باشند که هیچ مشکلی در هفته‌ها و ماههای آینده به خاطر بازگشایی مدارس به وجود نیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha