کد خبر: دولت-و-وزراء،رویکرد-کاهش-اختیارات-شور
۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
دولت و وزراء،رویکرد کاهش اختیارات شوراهای شهر را دنبال نکنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از شورای شهر تهران؛ محمد سالاری در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران در سخنان پیش از دستور خود خطاب به دولت و وزرا گفت: اعضای شورای شهر تهران از دولت و وزرا انتظار دارند، رویکرد تضعیف نهاد شوراهای شهر را دنبال نکرده و نسبت به تعدیل لایحه تقدیمی به مجلس در خصوص مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور در خصوص بررسی تقاضای اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده با مضمون کاهش اختیارات نهاد شوراهای شهر کشور گفت: بعد از اینکه رییس شورای شهر تهران نامه ای را به همراه تذکراعضای شورای شهرتهران در خصوص کاهش اختیارات نهاد شوراها برای رییس جمهور ارسال کردند، آقای روحانی ذیل آن نامه خطاب به وزرای کشور، اقتصاد و دارایی و رییس سازمان برنامه و بودجه دستور بررسی دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز نتیجه این بررسی از سوی وزرای کشور، اقتصاد و دارایی و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام نشده است و انتظار ما به عنوان شورای شهر تهران از دولت و وزراء، اینست که رویکرد خود را در تضعیف نهاد شوراها و کاهش اختیارات آنان را دنبال نکرده و نسبت به تعدیل لایحه تقدیمی به مجلس اقدام کنند.

تفاهم با سپاه درخصوص مرمت عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد پیگیری شود

سالاری به تعلل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پیشبرد امور محوله تذکر داد وگفت: در دوره سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تفاهمات خوبی در خصوص مرمت و بهسازی بنای کلاه فرنگی عشرت آباد به عنوان یکی از بناهای میراثی و تاریخی بسیار ارزشمند ایجاد شد اما متاسفانه هنوز هیچ اقدام عملیاتی در این خصوص از سوی سازمان زیباسازی صورت نگرفته است.

وی در تذکری دیگر به این سازمان از تعلل در تکمیل عملیات مناسب سازی و بازآفرینی فلکه دوم نیروهوایی واقع در منطقه 13 انتقاد کرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: حدود یکسال و نیم پیش به مراسم کلنگ زنی عملیات بازآفرینی فلکه دوم نیروهوایی دعوت شدم و در آنجا تاکید کردم که این پروژه باید تا 6 ماه دیگر به اتمام برسد و فضای باز و سبز ارزشمندی که در آنجا وجود دارد از مردم گرفته نشود اما هنوز که هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است، در صورتی که فرصت 6 ماهه نیز زمان زیادی برای تکمیل این پروژه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha