کد خبر: دولت-باید-سهم-توسعه-حمل-و-نقل-عمومی-را-ب
۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
دولت باید سهم توسعه حمل و نقل عمومی را بدهد

محمدآصفری، نماینده مردم اراک در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ در مورد موضوع توسعه حمل و نقل عمومی شهرها و عدم پرداخت سهم دولت به شهرداری ها افزود: توسعه حمل و نقل عمومی یک موضوع اساسی است و نیاز آحاد مردم است و اگر نگاه کنیم بیشتر اقشار آسیب پذیر و دهک های اول تا پنجم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این توسعه کمکی برای کاهش هزینه های اقشاری است که از حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده می کنند؛ ضمن اینکه می تواند در موضوع کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد.

آصفری تصریح کرد: متاسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نیاز به اصلاح و بازسازی در آن دیده می شود، با توجه به حجم مسافر و میزان استهلاک موجود در وسائط نقلیه عمومی، نمی توان از آنها دهه ها استفاده کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: به همین دلیل هم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع مهم و قابل توجهی است. موضوع دیگر افزایش خطوط ریلی درون شهری است که علاوه بر تهران در همه شهرها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: البته تهران وضعیت ویژه تری دارد چراکه عموم مردم کشور در این شهر رفت و آمد دارند که این موضوع به عنوان یک ضعف در مدیریت جامع کشور باید اصلاح شود، توسعه خطوط ریلی در این شهر و سایر کلان شهرها باید یک اولویت باشد تا مردم با اقبال و آرامش بیشتر از این ناوگان ها استفاده کنند.

آصفری تصریح کرد: متاسفانه دولت سهم خودش را آنطور که باید در بحث توسعه حمل و نقل شهری به شهرداری های پرداخت نمی کند و صرفا سعی دارد با اوراق مشارکت این بحث را تمام کند. درحالیکه شهرداری ها اگر بخواهند همه منابع خودشان را صرف حمل و نقل شهری کنند مسلما در سایر حوزه های هزینه ای با مشکل مواجه خواهند شد.

خبرنگار: سید علیرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha