کد خبر: دولت-بایدن-نگرانی-عمیقی-در-مورد-کاوشگر-w
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
دولت بایدن نگرانی عمیقی در مورد کاوشگر WHO برای کووید-19 دارد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور بایدن در بیانیه‌ای روز شنبه گفت که دولت نگران تحقیق سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد ریشه‌های بیماری همه گیر COVID-19 است. سالیوان گفت دولت می‌ترسد دولت چین مداخله کند یا یافته‌های تحقیق‌ها را تغییر داده باشد. بایدن در اولین روز دولت خود برای بازگرداندن ایالات متحده به WHO اقدام کرد. دولت ترامپ در ژوئیه 2020 خروج از سازمان را آغاز کرده بود. تیم‌های WHO ماه گذشته تحقیقات را در ووهان چین، جایی که ویروس برای اولین بار ظهور کرد، انجام دادند. این تحقیق در ماه مه گذشته موافقت شده بود، اما پس از آنكه مقامات چینی اجازه اجازه بازدید از برنامه بین المللی تیم بین المللی را ندادند، به تأخیر افتاد. این تأخیر انتقاد نادر از سوی مدیر کل WHO، تدروس آدانوم گبریزوس را به همراه داشت.

دولت بایدن نگران مداخله چین در تحقیقات است

تیم WHO به این نتیجه رسیدند که بسیار بعید است که ویروس از یک حادثه آزمایشگاهی ناشی شده باشد و به احتمال زیاد از طریق یک گونه میانی به انسان رسیده است. دولت بایدن و تحقیقات WHO پیتر بن امبارک، دانشمند WHO، گفت: یافته‌های اولیه ما نشان می‌دهد که معرفی از طریق یک گونه میزبان واسطه، مسیری است که به مطالعات بیشتر و تحقیقات دقیق‌تر و هدفمندتر نیاز دارد. سالیوان در بیانیه‌ای گفت: مأموریت سازمان بهداشت جهانی (WHO) هرگز مهمتر نبوده است و ما احترام عمیقی به متخصصان این سازمان و كاری كه آن‌ها هر روز برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 و پیشبرد سلامت جهانی انجام می دهند، داریم. اما تعامل مجدد WHO همچنین به معنای نگه داشتن آن در بالاترین استانداردها است. و در این لحظه حساس، حفظ اعتبار WHO یک اولویت اصلی است. ما نگرانی عمیقی در مورد نحوه انتقال یافته‌های اولیه تحقیقات COVID-19 و سوالات مربوط به روند استفاده برای دستیابی به آن‌ها داریم. ضروری است که این گزارش مستقل باشد، با یافته‎های کارشناسی عاری از مداخله یا تغییر دولت چین. برای درک بهتر این همه گیری و آماده شدن برای مورد بعدی، چین باید داده های خود را از اولین روزهای شیوع در دسترس قرار دهد.

سالیوان: همه کشورها باید درباره اطلاعات مربوط به کووید-19 شفاف‌تر باشند!

سالیوان گفت: برای پیشگیری، همه کشورها، از جمله چین باید در مورد اطلاعات کروناویروس شفاف‌تر باشند تا از موارد اضطراری بهداشتی مانند بیماری همه گیر ویروس کرونا جلوگیری شود و سایر کشورها بتوانند سریع‌تر به آن‌ها پاسخ دهند. سفارت چین در واشنگتن دی سی در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده در سال‌های اخیر موسسات چند جانبه، از جمله WHO را به شدت تضعیف کرده و همکاری بین المللی در مورد COVID-19 را بسیار خدشه دار کرده است. این بیانیه افزود، بنابراین ایالات متحده نباید انگشت خود را به سمت كشورهای دیگری كه از WHO حمایت كرده‌اند،. بگیرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha