کد خبر: دوراهی-اروپا-برای-حفظ-برجام
۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی  با اشاره به اظهارات اخیر کاخ سفید مبنی بر اینکه پیش از پیوستن به گفتگوها درباره ایران، تحریم‌ها را لغو نمی کنند، گفت: بیش از 4 دهه تنش و چالش در روابط ایران و آمریکا وجود داشته است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها با شیوه ای که در پیش گرفته اند هیچگاه نمی‌توانند مسائل را حل کنند، اظهار داشت: آمریکا تا توانسته اقدامات زیادی علیه ایران انجام داده لذا اگر می خواهند گرهی باز کنند باید اعلام لغو تحریم ها را به صورت فوری داشته باشند در غیر این صورت هیچ امتیاز، قول یا وعده‌ای پذیرفته نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: سابقه آمریکایی ها سیاه تر از آن است که کسی به آنها اعتماد کند و جنایاتشان چنان شدید است که هیچگاه پاک نمی شود و از آنجایی که ما به آنها اعتماد نداریم تا زمان لغو کامل و فوری تحریم ها هیچ اقدامی نخواهیم کرد.

رحیمی جهان آبادی در ادامه به نقش اروپایی ها اشاره و بیان کرد: آنها تلاش می کنند با میانجی گری برجام را حفظ کنند؛ از طرفی نمی خواهند چارچوب برجام از دست برود و از سوی دیگر نمی خواهند توسط آمریکایی ها به حاشیه برده شوند.

وی افزود: اروپا می داند اگر برجام از دست برود، تحت هیچ چارچوبی نمی تواند با ایران به توافق هسته ای جدیدی دست پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان لغو تحریم ها طبق زمان بندی ایران را بعید دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی طبق قانون اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می کند اما هر زمان تحریم های علیه ایران لغو شده و راستی آزمایی نیز مثبت شود، امکان پذیرش مجدد این پروتکل وجود خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha