کد خبر: دمنوش‌را-فقط-با-نظر-متخصص-تغذیه-مصر
۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، دمنوش‌ها امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند و در انواع و اقسام طعم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای تمدد اعصاب، فشارخون،کاهش وزن و... توصیه می‌شوند.

مریم محمودی، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران،‌ در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف دمنوش‌ها در کاهش وزن و چربی بدن مفید است؟»، اظهار داشت: شواهد علمی در این خصوص داریم؛ برای نمونه درباره  چای سبز و چای اولانگ و اینکه سوخت و ساز پایه را افزایش داده، باعث فعال شدن برخی آنزیم‌ها شده و در نهایت افزایش سوخت و ساز چربی‌ها را باعث می‌شود.

وی یادآور شد: بعضی مواد خاص هستند؛ مانند دارچین و زنجبیل که اینها ممکن است ساخت و سوز بدن را افزایش دهند؛ البته به این بستگی دارد که منبع دمنوش از کجا باشد، کجا تولید و چه استانداردها و مجوزهایی داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نباید صرفا با تبلیغات نسبت به خرید دمنوش‌ها اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: البته هر دمنوشی را نمی‌توان مصرف کرد؛چراکه می‌تواند عارضه به همراه داشته باشد.

محمودی اضافه کرد: برای نمونه همین چای سبز برای برخی افراد باعث افت شدید فشار خون می‌شود؛‌چراکه قند خون را پایین می‌آورد؛ در نتیجه می‌توان از این ماده استفاده درمانی کرد و هم می‌تواند عارضه به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد:حتماً با توجه به شرایط فرد، متخصص تغذیه باید نوع و میزان مصرف دمنوش را برای فرد تعیین کند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha