کد خبر: دفن-روزانه‌-پسماندهای-پزشکی-در-آرادکو
۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۲۳
دفن روزانه‌ پسماندهای پزشکی در آرادکوه

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مراسم آیین بهره برداری از باغ راه شهدای مدافع سلامت و غرس نهال به نام و یاد این عزیزان و همچنین تقدیر از تعدادی از خانواده های شهدای سلامت اظهار کرد: در حوزه پسماند پزشکی در طول این سال ها فعالیت های زیادی انجام شده است.

وی افزود: پرسنل سازمان مدیریت پسماند هم مانند دیگر سازمان ها در راه بهبود و سلامت دیگران اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: امروز 78 اصل درخت به یاد این عزیزان کاشته شد و پیگیر ارائه تسهیلات به خانواده‌های شهدای مدافع سلامت در حوزه پسماند هستیم.

علیپور با اشاره به اینکه یک نفر از حوزه پسماند پزشکی به دلیل کرونا جان خود را از دست داد، تصریح کرد: بر اساس مذاکرات شهرداری تهران با بنیاد شهید و امور ایثارگران، قرار است خانواده این عزیزان در لیست خانواده شهدا قرار گیرند و از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه پسماندهای پزشکی قبل از شیوع کرونا در تهران روزانه 60 تا 70 تن بود که این آمار در پیک نخست کرونا به 120 تن در روز رسید، گفت: در حال حاضر روزانه 90 تا 100 تن پسماند پزشکی توسط ناوگان پسماند دریافت و در محل مربوطه در آرادکوه دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به لزوم توسعه فرهنگ سازی به منظور کاهش تولید پسماند و کم کردن شیرابه زباله‌ها اشاره کرد و افزود: شیرابه سبب آلودگی آبهای زیرزمینی می‌شود و ما با اقداماتی همچون ایجاد شخصیت‌های کارتنی و یا با توجه به سریال‌هایی همچون «ن.خ» تلاش کرده‌ایم اطلاع‌رسانی شهروندان را به منظور کاهش تولید پسماند افزایش دهیم.

علیپور در ادامه با اشاره به این موضوع که در اسفندماه طبق روال هر ساله به دلیل خانه‌تکانی 20 تا 30 درصد به میزان پسماند شهر تهران اضافه می‌شود، بیان کرد: امسال نیز تاکنون این روال ادامه داشته اما به طورکلی مجموع پسماند طی سه سال گذشته کاهش چشم گیری یافته و از 7 هزار و 700 تن به 5 هزار و 300 تن در روز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha