کد خبر: دغدغه-های-جامعه-پرستاری-مانع-اجرای-یک-ح
۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
دغدغه های جامعه پرستاری مانع اجرای یک حرکت انسانی برای مقابله با کرونا نشد

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی در دیدار با هیئت مدیره نظام پرستاری شهر تهران، با اشاره به حجم تلاش های گروه های مختلف درمانی به ویژه پرستاری در دوران پاندمی کرونا، گفت: از همه عزیزانی که در رسته های پرستاری به ویژه در تهران فعالیت می کنند، قدردانی می کنم، چراکه همه این همکاران خارج از تعارفات معمول و اغراقات شعاری حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای پرستاری در خط مقدم مقابله با کرونا، افرادی هستند که مدت هاست کارانه دریافت نکرده اند، اما همه این دغدغه ها مانع از اجرای یک حرکت انسانی نشد و پرستاران مثل همه گروه ها زحمت کشیدند و بخش عظیمی از دستاوردها در حوزه درمانی مرهون تلاش های گروه پرستاری است که باید قدرشناس آن باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه بسته های تشویقی در تناسب با این حجم اقدامات حماسه آفرینی حاصل نشده است، افزود: در آستانه امواج بعدی این بیماری هستیم، نباید با دلزدگی و افسردگی حرفه ای همکاران روبه رو شویم. باید شادابی و طراوت نیروها را حفظ و در تناسب با این نشاط صنفی حرکت کنیم.

  دکتر زالی از پیگیری نامه ای که هر سه دانشگاه به منظور رفع مشکلات نیروی انسانی، در بحث تبدیل وضعیت ها و تغییر جایگاه ها در بحران کرونا به دولت ارسال شده است، خبر داد و گفت: حمایت از نیروی انسانی درگیر کرونا، پیگیری مطالبات همکاران به ویژه نیروی پرستاری و بسته های تشویقی آنها و ایجاد ظرفیت برای نیروهایی که در غالب طرح ۸۹ روزه به کادر درمان پیوستند، در دستور کار هر سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران قرار دارد.

وی در خصوص تعدیل نیروی پرستاری در بخش خصوصی، عنوان کرد: برای بررسی این موضوع و تصمیم سازی برای برخورد با بیمارستان ها آمادگی کامل داریم؛ به طور مثال این امکان وجود دارد از بیمارستان هایی که تعدیل نیرو نکردند، در همه حوزه ها به ویژه مالی حمایت کنیم.

  دکتر زالی ضمن اشاره به لزوم حفظ همگرایی و همدلی در مسیر بیان مطالبات و توجه به نشاط و امنیت خاطر نیروهای پرستاری، در خصوص پیگیری مکانیزم پرداخت و مبلغ حق کرونا، اعلام آمادگی کرد و  استفاده از ظرفیت هیئت مدیره نظام پرستاری در ابعاد نظارتی را پیشنهاد خوبی دانست.

  در این دیدار اعضای هیئت مدیره پرستاری استان تهران ضمن تشکر از فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به علت مدیریت این بحران و همراهی با کادر درمان، به بیان بخشی از مطالبات و پیشنهادات خود از جمله، حضور اعضای هیئت مدیره پرستاری در حوزه نظارتی دانشگاه های علوم پزشکی، لزوم ایجاد انگیزه در بین پرستاران و استخدام نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی در این شرایط بحرانی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha