کد خبر: دست‌های-پنهان-امارات-در-محاصره-نفتی-ل
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
دست‌های پنهان امارات در محاصره نفتی لیبی

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شانا، شرکت ملی نفت لیبی (NOC)  امارات متحده عربی را متهم کرد که در جنگ داخلی این کشور نیروهای نظامی مستقر در شرق لیبی را  پس از عزیمت نخستین نفتکش طی ۶ ماه گذشته به سمت محاصره دوباره صادرات نفت سوق داده است.

امارات متحده عربی، به همراه روسیه و مصر، از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در شرق این کشور که وفادار به خلیفه حفتر هستند پشتیبانی می‌کنند. این ارتش روز شنبه (۲۱ تیرماه) اعلام کرده بود با وجود اینکه این ارتش اجازه داده است این محموله نفتی صادر شود، این محاصره ادامه می‌یابد.

شرکت ملی نفت لیبی با اعلام شرایط اضطراری دوباره، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به شرکت ملی نفت لیبی اطلاع داده شد که امارات متحده عربی به ارتش ملی لیبی دستور داده است که تولید را متوقف کند.

ارتش ملی لیبی و امارات متحده عربی در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

به گزارش شانا، شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز جمعه (۲۰ تیرماه) و پس از ۶ ماه محاصره میدان‌های نفتی این کشور توسط نیروهای نظامی مستقر در شرق لیبی و در حالی که یک نفتکش شرکت ویتول در بندر اس سیدر بارگیری کرد، شرایط اضطرار صادرات نفت را لغو کرده بود.

این در حالی است که احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی با اعلام شرط‌هایی برای برداشته شدن محاصره نفت این کشور، در بیانیه‌ای آنلاین اعلام کرده بود: میدان‌ها و پایانه‌های نفتی این کشور تا زمان اجرای دستورهای مردم لیبی بسته خواهند بود.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ با بحران جنگ داخلی روبه‌روست. دولت جدید این کشور در سال ۲۰۱۵ با توافقی به رهبری سازمان ملل متحد روی کار آمد، اما تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی طولانی‌مدت به دلیل حمله نظامی نیروهای وفادار به خلیفه حفتر موفقیت‌آمیز نبودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha