کد خبر: دستگیری-اعضای-باند-سازمان-يافته-زمين-خ
۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار "محمدرضا مقیمی" ضمن عرض تبریک به مناسبت فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در پی گزارش های واصله از هموطنان عزیز مبنی بر اینکه برخی از افراد فرصت طلب و سودجو از طریق ديوارکشي شبانه و کاشت نهال اقدام به زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضي ملي می کنند، رسیدگی به این امر در اسرع وقت در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی در استان های هدف قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های میدانی کارآگاهان در دو عملیات جداگانه در استان های یزد و فارس، مشخص شد در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاري چندين نفر به عنوان خريدار و فروشنده، اقدام به خريد و فروش صوري و مکرر املاک کرده تا با جمع آوري سلسله مراتب قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمين خواري به صورت ديوارکشي شبانه بزند و در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق غرس نهال اقدام به چنگ اندازی به بیت المال و تصرف اراضي ملي به صورت غیرقانونی کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: پس از بررسی اسنادی و هماهنگي قضائي و استعلامات صورت گرفته مالكيت اراضي مورد تصرف به نام اداره منابع طبيعي محرز و در این زمینه تعداد شش متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اراضی موصوف را بیش از 310 میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان کرد: در این خصوص 11 هکتار اراضي تصرف شده خلع يد و تحويل اداره منابع طبيعي شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب هموطنان با پلیس امنیت اقتصادی از آنان خواست که درصورت آگاهی از هرگونه فعالیت اقتصادی مشکوک و غیر مجاز موضوع را از طریق فوریت های پلیسی 110 گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha