کد خبر: در-پشت-پرده-تقلب-در-انتخابات-آمریکا-چه-م
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۶:۰۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،اوضاع بسیار مبهم است و از تضادها و تناقض ها و اعتراض ها و زد و خوردهایی در میان مردم گرفته تا زیر سئوال بردن سلامت انتخابات را شاهد هستیم.

تحلیل گران سیاسی می گویند که علت اصلی اینکه کسی متوجه ماهیت واقعی این انتخابات نیست، این است که نگاه ها به این سمت هدایت نشده اند. مخصوصا که آمریکا همیشه سعی کرده است مانع تمرکز بر حوادث جاری در داخل این کشور شود؛ حال آنکه پیوسته به دیگر کشورها دستور می دهد که باید نظام دموکراسی بر آنها حاکم شود و پیوسته آنها را متهم کرده است و اگر از رئیس جمهوری خوشش نیاید او را متهم می کند که با تقلب در انتخابات به قدرت رسیده است.

تحلیل گران می گویند آمریکا با هر کس که از او خوشش نیاید، زیر پوشش دموکراسی، می جنگد اما اجازه نمی دهد کسی دموکراسی موضوع در این کشور را تحلیل کند زیرا خود می داند که این دموکراسی تا چه اندازه معیوب است.

آنها تصریح می کنند که آمریکا اکنون با اتفاقی تازه رو به رو شده است زیرا ترامپ حاضر نیست شکست را بپذیرد و طی 4 سال گذشته آمریکا را به سمت نژادپرستی آشکار – که پیشتر در بطن جامعه نهفته بود – کشانده است.

کارشناسان سیاسی به اتفاق معتقدند که ترامپ به شدت بر ماندن در قدرت در 4 سال بعدی هم اصرار دارد و به هیچ روی حاضر نیست شکست را بپیذیرد و اگر ابتلای 250 هزار آمریکایی به کرونا و تبعات آن رخ نمی داد، می توانست دور بعدی ریاست جمهوری را هم ببیند.

برخی نمایندگان حزب دموکرات در تماس با شبکه خبری العالم گفته اند که ترامپ از همان ابتدا با زیر سئوال بردن سلامت انتخابات، به دنبال هرج و مرج بود. او گفته است که اگر در انتخابات پیروز نشود، معنایش این است که تقلب شده است.

آنها گفته اند که ترامپ در همان دور نخست هم به طور غیر عادی به ریاست جمهوری رسید او با حمله هایی که علیه زنان، آمریکایی های آفریقایی تبار و سپس مسلمانان ترتیب داد، توانست نژادپرستان آمریکایی را و صهیونیست های افراطی را دور خود جمع کند و آنها را به عنوان پشتوانه اصلی حکومتش معرفی کند.

کارشناسان بر این عقیده اند که جناح راست و ترامپ برای قبضه کردن قدرت تلاش می کنند و معتقدند که این تلاش ها هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.

آنها همچنین تأکید می کنند که بر خلاف ادعاهای ترامپ هیچگونه تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است. حتی رئیس اف بی آی به عنوان عالی ترین مرجع امنیت داخلی آمریکا – که توسط ترامپ منصوب شده است – به صراحت اعلام کرده است که هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha