کد خبر: در-همه-خانه‌ها-غربالگری-کرونا-انجام-ش
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰
در همه خانه‌ها غربالگری کرونا انجام شد/ جوانان محله یاری‌رسان‌های خوبی هستند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، سید بهمن موسوی فرمانده میدان جهادگران محله شهید هرندی گفت:  من ساکن محدوده بازار بزرگ تهران هستم و در محدوده محله هرندی فعالیت دارم. گروه جهادی ما به صورت وسیع فعالیت می‌کند و در طرحی تازه به مشکلات محله هرندی ورود کردیم. به دعوت یکی از دوستان در طرح جهادی این محله شرکت کردم. طرح مذکور محله هرندی را به 5 پهنه تقسیم کرد. در این 5 پهنه از هر کوچه جوانی را برای رفع معضلات انتخاب کردیم. فرد انتخاب شده مشکلات منطقه خود را به مسئول پهنه اطلاع می‌دهد. مسئول پهنه هم موضوعات را به ما اطلاع می‌دهد تا مشکل آن قسمت را بر طرف کنیم.

موسوی اظهار داشت: هر زمان مکانی در کشور به دست مردم سپرده شد، آباد شد. طرح توانمندسازی جوانان محله هرندی در همه زمینه‌ها فعال است. مهم‌ترین کار این بود که تمام دستگاه‌ها در کنار ما به میدان آمدند. اگر یک دستگاه در کنار ما نباشد، حتماً به مشکل بر خواهیم خورد. نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد احسان در کنار ما هستند. اگر به تنهایی کار می‌کردیم، فعالیت ما محدود می‌شد اما با حضور نهادهای مختلف کار ما وسیع شد. استقبال خوبی را از سوی نهادهای مختلف شاهد بودیم.

وی افزود: در نمونه‌ای از گزارش‌ها به ما اطلاع داده شد که سقف خانه‌ای در حال ریزش است. شهرداران ما یا فرد انتخاب شده برای کوچه و خیابان‌ها، موضوع را به ما اطلاع دادند و با کمک نهادهای مختلف مشکل این خانواده بر طرف شد. هر پهنه 12 شهردار دارد.

فرمانده میدان جهادگران محله شهید هرندی ضمن اشاره به شرایط کرونای گفت: در بحث غربالگری کرونا ما خانه به خانه مراجعه کردیم و همه خانه‌ها غربالگری کرونا شدند.  در کنار غربالگری مشکلات آنها را نیز ثبت کردیم. در هر خانه از افرادی که علائم کرونا داشتند، با کمک نهادهای مرتبط مثل بنیاد احسان تست کرونا گرفتیم. بنیاد احسان درمانگاهی در مسجد الهادی مستقر کرد تا تست کرونا از افراد دارای علائم به صورت رایگان انجام شود.

موسوی خاطرنشان کرد: بسته‌های حمایتی نیز توسط شهرداران توزیع می‌شود و این جوانان در سرما و گرما بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به مردم محله خود خدمت می‌کنند. مردم شناخت خوبی نسبت به شهرداران دارند و مشکلات را در همه حوزه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند. کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) همکاری خوبی با ما دارد و خانواده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: قراردادی با پست‌بانک نیز داریم که افرادی در این مجموعه استخدام می‌شوند. به این صورت افراد جذب پست‌بانک می‌شوند که در ابتدا ماشینی در اختیار آنها گذاشته می‌شود و با پرداخت اقساط خودرو افراد مالک خودرو خواهند شد. در پست‌بانک مرسولات  پستی را در محله هرندی جا به جا می‌کنند. در حوزه‌های دیگر نیز به اشتغال‌زایی کمک شده است. کارگاه‌های خیاطی و عروسک‌سازی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده‌ایم. اگر خانم‌ها بچه‌دار باشند، می‌توانند وسایل را به خانه ببرند و عروسک‌سازی را در خانه انجام دهند تا تردد برای آنها مشکل‌ساز نباشد.

فرمانده میدان جهادگران محله شهید هرندی تأکید کرد: معضل اصلی جوانان محله هرندی اعتیاد است و با اشتغال‌زایی به دنبال رفع معضل اعتیاد هستیم. فرد معتاد اگر به زنجیر بسته شود، باز هم ترک نخواهد کرد و اگر در شرایط بیکاری ترک کند، مجدداً به اعتیاد رو می‌آورد. فرد معتاد با کار می‌توانند راحت‌تر از چنگ اعتیاد خارج شود. فرد فکر آزاد و انگیزه پیدا می‌کند و خود را از اعتیاد دور می‌کند.

موسوی در پایان گفت: سختی این کار به عهده شهرداران و نهادها است. اگر تا به امروز روند خوبی نداشتیم به علت عدم درخواست برای همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بود و با درخواست ما آنها هم به میدان آمدند و روند خوبی را پشت سر گذاشتیم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha