در هر سنی برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش کنید/ با 59 سال سن،دانشجوی رشته‌‌ی جراحی مغز و اعصاب هستم!

دکتر موسی شباک پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به انگیزه شرکت در کنکور برای دریافت تخصص اظهار داشت: بنده در سال 1340 در شهر خرمشهر متولد شدم و هم اکنون 59 سال سن دارم. با توجه به اینکه علاقه و انگیزه ی زیادی برای تحصیل داشتم مجدد در کنکور شرکت کردم و برای رشته ی جراحی مغز و اعصاب پذیرفته شدم.

وی گفت: با وجود تمام سختی ها با انرژی بسیار بالا ساعت ها برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنم و مطمئن هستم که می توانم در این خصوص موفق شوم.

این پزشک عمومی افزود: معتقدم هر فردی برای رسیدن به علایق خود باید تلاش کند و هر کاری که دوست دارد انجام دهد. انسان هر زمانی می تواند برای رسیدن به علایق خود اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

شرایط زندگی گاهی مانع رسیدن به علاقه و انگیزه می شود

دکتر شباک بیان کرد: اگرچه می توانستم در 30 سال گذشته در این رشته ای تحصیل کنم اما به هر حال شرایط زندگی گاهی مانع رسیدن به علاقه و انگیزه می شود اما بدون تردید حتی تا 100 سالگی هم می توانیم برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم انسان در هر شرایطی می تواند نسبت به کسب آگاهی بیشتر اقدام کند و فرقی هم ندارد در چه سنی باشد.

این پزشک عمومی تصریح کرد: بر اساس گفته بسیاری از دانشجوها و  رزیدنت ها در رشته های مختلف و همچنین هر دو فرزندم که پزشک هستند، این اقدام بنده برای دیگر افراد الگو و انگیزه شده است.

دکتر شباک با اشاره به اینکه بنده خود در گذشته فعالیت های مطبوعاتی هم داشته ام، گفت: سالها با سرکار خانم جهانشاهی در مجله جوانان امروز همکاری داشتم و از آشنایی با وی بسیار مفتخرم. من در این مجله سالها پاسخگوی سوالات پزشکی مردم بودم.

وی تاکید کرد: بنده سالها درس خواندم و همسرم برای اینکه من بتوانم در کنکور شرکت کنم انگیزه بسیاری به من داده است. امروز خوشحالم از اینکه به آنچه دوست داشتم رسیده ام و برایم مهم نیست که در چه سنی هستم؛ هر فردی می تواند در هر سنی برای رسیدن به موفقیت تلاش کند.

 

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha