کد خبر: در-فطرس-مدیا-با-افرادی-از-ادیان-و-ملیت‌
۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
در فطرس مدیا با افرادی از ادیان و ملیت‌های مختلف کار می‌کنیم

به گزارش گروه فرهنگ  هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی برنامه «نوروزترین نوروز»، چهاردهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم دوشنبه 9 فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

احمد مرادی فعال رسانه‌ای در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در سال 1387 در شب میلاد امام حسین (ع) چند جوان در خانه پدری ما در نجف دور هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم که طرحی نو در اندازیم که به واسطه این طرح نو باورها و اعتقادات شیعی به دنیا نشان داده شود. فطرس نام ملکی است که به واسطه میلاد امام حسین (ع) خداوند بال‌هایش را به او بازگرداند.

او ادامه داد: هدف اول ما رساندن پیام حضرت رسول اکرم (ص) در روز عید غدیر است، دومین هدف ما مبارزه با افراط‌گرایی است و سوم زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان در کنار یکدیگر است. ما در تلاش هستیم تا با ساختن برنامه و اطلاع رسانی در این سایت باعث آن شویم که جوانان شیعی تصمیم‌سازی‌های بهتری درباره افکار و معنویات خودشان داشته باشند.

مرادی بیان کرد: هر فردی در دنیا با هر عقیده‌ای می‌تواند از محتویات فطرس مدیا استفاده کند؛ به عنوان مثال گزارش و محتوایی که در مورد گوته فیلسوف آلمانی و با همکاری یونسکو انجام شد در هیچ کجا نمونه‌اش را ندیدیم. داستان از این قرار است که گوته مطالعات زیادی درباره اسلام و ادیان مختلف دیگر داشته است و در محل زندگی او بعد از چندین سال دست نوشته‌هایی پیدا شده که خیلی از امیرالمومنین نام برده است. نام علی به فارسی و بسیار زیاد با دست خط گوته نوشته شده است. اینکه این شخص چه علاقه ای به علی و اولاد علی داشته را بررسی کردیم که طی یک برنامه تولید محتوا شده و بر روی سایت فطرس مدیا قرار گرفته است. ما با زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی محتوا داریم، میز افغانستان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌ایم و میز اسپانیا هم به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

او اظهار کرد: شیعه یک اقلیت در دنیاست اما یک اقلیت بسیار پراکنده است و شما می‌توانید در سرتاسر دنیا شیعیان را پیدا کنید. به علت آزار و اذیت‌هایی که شیعیان می‌شدند بیشتر در کوهستان‌ها و مناطق صعب العبور اسکان داشتند. ما طی این 13 سال دوستان خیلی خوبی را پیدا کردیم، به عنوان نمونه یک خانم آلمانی که اصالتا هم آلمانی هستند و به واسطه ارتباطی که با ایرانیان داشتند مسلمان و شیعه شدند و سالی دو یا سه بار جانمازهایی که با دست خودشان می‌دوزند برای ما ارسال می‌کنند و فقط درخواستشان این است که هر کسی از این جانمازها استفاده کرد، دو رکعت نماز امام زمان برای سلامتی و تعجیل در فرج ایشان بخواند.

او افزود: این برای ما خیلی مایه مسرت و خوشحالی است. ما در قم، تهران، عراق، انگلستان، آلمان، افغانستان و کانادا دفتر داریم و دوستان ما در حال فعالیت هستند. به واسطه مطالبی که ما تولید می‌کنیم افراد زیادی به جمع ما می‌پیوندند، مثلا مسئول صفحه یوتیوب فطرس یکی از دوستان ارامنه هستند و در بخش‌هایی مختلفی دوستان و برادران اهل سنت با ما همکاری می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: نقطه هدف ما جایی است که هر فرد بدون هیچ تعصبی مواردی را که منسوب به اهل بیت شیعیان است مورد بررسی قرار دهد و با اطلاعات کامل درباره این بزرگواران صحبت کند. به نمایش گذاشتن اسلام ناب محمدی هدف این موسسه است که امیدوارم تا به این جا در این کار موفق بوده باشیم.

او ادامه داد: ما کلیپی ساختیم که به فعالیت‌ها و نذورات این عزیزان در ماه محرم اشاره دارد. برای خود ما هم عجیب بود البته زرتشتان ایران به واسطه بی بی شهربانو همسر امام حسین (ع) ارادت ویژه‌ای به امام سوم شیعیان که داماد ایرانی‌هاست دارند. شخصی به نام جان جان آریاز که مستند آن در فطرس مدیا تولید شده است به دنبال حقیقت بوده و خودش هم اشاره کرده که تمام مکتب‌های فکری بشر را ادامه داده و در نهایت با دین اسلام و مذهب شیعه آشنا شده است. البته او به واسطه بیماری سرطان فوت شد و در هنگام فوت سربند یا حسین را بر پیشانی داشت.

مرادی در پایان صحبت‌هایش گفت: یک موضوع در بین همه ما چه ارمنی، چه سنی و چه شیعه که در فطرس مدیا کار می‌کنیم، مشترک است و آن هم محبت به اهل بیت است. افرادی هستند که نه تنها مبلغی دریافت نمی‌کنند بلکه در برخی موارد به عشق اهل بیت هزینه هم می‌کنند و چه معجزه‌ای از این بالاتر که عده‌ای عاشقانه از مال و جان خود برای اهل بیت هزینه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha