کد خبر: در-سفر-معاون-درمان-وزیر-بهداشت-به-استان
۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر جان بابائی در این آئین افتتاح این پروژه با بیان اینکه طی دو هفته اخیر، با روند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی کروناویروس در استان فارس مواجه بوده ایم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفق ترین دانشگاه های کشور است که توانسته در بیماریابی، ایزوله و رصد بیماران موفق باشد و تا یک ماه پیش، شرایط مناسبی داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت روند روبه افزایش ابتلا در استان فارس را نشانه ساده انگاری و بی توجهی عمومی نسبت به این بیماری عنوان کرد که در اثر رفت و آمدهای خانوادگی و برگزاری مراسم ها صورت گرفته است.

وی با تاکید بر نگاه وزارت بهداشت نسبت به توسعه تخت های ویژه در کشور، بیمارستان شهید دکتر فقیهی را بزرگترین بیمارستان استان فارس پس از بیمارستان نمازی خواند که پروژه مگا آی سی یو این بیمارستان با ۲۲ تخت، برای خدمت به بیماران کروناویروس و دیگر بیماران نیازمند تخت های ویژه به بهره برداری رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت، این بخش درمانی را پروژه ای برای ارائه خدمت در شرایط عادی و بحرانی خواند و از برنامه ریزی برای توسعه فاز دوم آن خبر داد.

دکتر جان بابائی برنامه وزارت بهداشت در بحران کروناویروس را توسعه زیرساخت ها و افزایش بخش های ویژه عنوان کرد و همچنین با اشاره به تولید ونتیلاتور در کشور، گفت: وزارت بهداشت خرید دو تا چهار هزار ونتیلاتور از شرکت های دانش بنیان کشور را در دستور کار قرار داده است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بیماریابی، رصد و ایزوله بیماران، همچنین در حوزه درمان، خدمات خوبی انجام داده و بهترین بیمارستان های خود را به درمان بیماران کرونا اختصاص داده که به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بیماران هستند.

دکتر جان بابائی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: هر دانشگاه تجربیات خاص خود را دارد و کارهای خوبی انجام داده که لازم است برای بهبود شرایط بتوانیم تبادل تجربیات ایجاد کنیم.

بهره برداری از بخش جدید رادیولوژی اورژانس و کلنگ زنی مجتمع رفاهی همراهان بیمار در بیمارستان امتیاز و فوریت های شهید رجایی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه برنامه های سفر خود به شیراز، با حضور در بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی، بخش جدید رادیولوژی اورژانس این بیمارستان را افتتاح کرده و در آیین کلنگ زنی مجتمع رفاهی همراهان بیمار در این بیمارستان شرکت کرد.

همچنین با حضور دکتر قاسم جان بابائی معاون درمان وزیر بهداشت در بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی بخش جدید رادیولوژی اورژانس این بیمارستان به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این بخش جدید دارای دو دستگاه سی تی اسکن و دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال است، هزینه بهره برداری از این خدمت جدید را سه و نیم میلیارد تومان اعلام کرد.

دکتر مهرزاد لطفی ادامه داد: بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی مرکز ترومای بیماران جنوب کشور است و گسترش خدمات تشخیصی در حوزه تصویربرداری، می تواند در توسعه خدمات این بیمارستان نقش موثری را ایفا کند.

در ادامه این برنامه، آیین کلنگ زنی مجتمع رفاهی همراهان بیمار، با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و خیر این پروژه برگزار شد.

معاون درمان وزیر بهداشت در این آیین ضمن تقدیر از بانو «پروین بنان»، از وراث حاج محمد اسماعیل امتیاز گفت: همراهان بیماران همواره دچار اضطراب هستند و به مکانی برای آرامش و استراحت نیاز دارند که پیگیر سلامت بیمار خود هستند.

وی کمک به احداث این پروژه را همت بزرگی از سوی این بانوی خیر عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha