کد خبر: در-زمینه-تولید-و-تامین-واکسن-در-ایران،-ر
۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
در زمینه تولید و تامین واکسن در ایران، روسیاهی برای ذغال خواهد ماند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سیاسی به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی دانش بنیان و نوآور در شصت و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و جنگ اقتصادی سه ساله آمریکا علیه ملت ایران، گفت: معمولا جلادان تاریخ در اقدامات غیرقانونی و تحریم‌های خود غذا و داروی ملت‌ها را استثنا می‌کردند اما ترامپ روی دست همه جلادهای تاریخ زد و در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران هیچ استثنایی نداشت. دکتر روحانی با بیان اینکه دولت یاغی و ضد قانون ترامپ هیچ توجهی نکرد و حتی در دوران شیوع کرونا هم هیچ تسهیلی حتی در زمینه خرید دارو و واکسن قائل نشد، افزود: امروز دولت جدید آمریکا به زبان مدعی است که ترامپ خطا و اشتباه کرده و به صراحت می گوید فشار حداکثری علیه ملت ایران شکست خورده است و همه دنیا به این موضوع اعتراف می‌کنند.

رئیس جمهور با تشبیه اقدامات ترامپ علیه ملت ایران به جنگی که در آن  برای استفاده از سلاح شیمیایی ، میکروبی و اتمی حتی علیه مناطق مسکونی هم هیچ ابایی نداشته است، اظهار داشت: با وجود آنکه ملت آمریکا نیز از شیوع کرونا آسیب شدید و گسترده‌ای دید، اما ترامپ حاضر نشد حتی در برابر این پاندمی خطرناک نیز هیچ استثنایی در جنگ با ملت ایران قائل شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر چه مردم ایران در اثر این جنگ تمام عیار و تحریم همه‌جانبه در فشار و رنج فراوانی قرار گرفتند، اما امروز ملت ایران در یک جنگ با ابرقدرتی مثل آمریکا  مقاومت و ایستادگی کرده و به اعتراف دوست و دشمن به پیروزی قطعی و 100 درصدی رسیده است،

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن افتخارآمیز توصیف کردن دستاوردهایی که در افتتاح‌های امروز به ملت ایران عرضه شد، خاطرنشان کرد: امروز شاید در بعضی زمینه‌ها از جمله تولید واکسن در غرب آسیا جزو اولین‌ها باشیم. با وجود آنکه هر سال میلیون‌ها دوز واکسن آنفلوآنزا وارد می‌کردیم، این مایه مباهات است که امسال می‌توانیم از واکسن آنفلوآنزای داخلی در کنار واکسن کرونای داخلی استفاده کنیم.

دکتر روحانی با انتقاد از عملیات فریب و تحریف با محوریت اقدام نکردن دولت برای خرید واکسن و انجام واکسیناسیون گفت: این عملیات از سوی رسانه‌های ضد ایران و ملت ایران هدایت می‌شود که ضدیت و دشمنی آنها نه صرفا با نظام جمهوری اسلامی بلکه با ایران و ملت ایران است، اما بدانند که فرجام این اقدامات آنها رسوایی و شکست است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جزو اولین کشورهایی بودیم که برای خرید واکسن اقدام کردیم و همه دستورات لازم در این زمینه از همان اولین روزهای تولید واکسن به مسئولان امر داده شده بود، گفت: اما تحریم‌ها و مانع‌تراشی‌های آمریکایی‌ها باعث شده نتوانیم واکسن‌هایی را که بعضا حتی پول آنها را هم پرداخت کرده‌ایم یا برای خرید آنها به توافق رسیده‌ایم به داخل کشور منتقل کنیم.

دکتر روحانی همچنین به دیگر افتتاح‌های امروز در عرصه صنعت اشاره کرد و با افتخارآمیز توصیف کردن‌ آنها اظهار داشت: دستاوردهای علمی و فناورانه امروز از جمله موتور سبک سه سیلندر با مصرف بهینه و استاندارد یورو 6 و همچنین واگن‌های قطار مترویی تولید شده، از جمله نیازهای ضروری امروز کشور هستند که با تلاش متخصصان داخلی تولید شده و امروز به شکل رسمی وارد مدار تولید و بهره‌برداری شدند که کسب این دستاوردها را به ملت ایران تبریک می‌گویم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح مرکز فناوری دانشگاه صنعتی شریف، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید در کنار محیط علم‌آموزی، باید مراکزی برای تبدیل آموخته‌های دانشجویان به فناوری و تولید به عنوان شتاب‌دهنده تبدیل علم به فناوری، داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha