کد خبر: در-حوزه-فرهنگ-عمومی-باید-واقعیت-های-جام
۶ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۱۶
در حوزه فرهنگ عمومی باید واقعیت های جامعه را مورد بررسی قرار دهیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری سلامت، رسول فرخی نماینده مردم شهرستان سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در سالن شهید آوینی فرمانداری سیاهکل برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ عمومی باید مسیر درستی را انتخاب کنیم افزود باید مسیری را انتخاب کنیم که بین واقعیت های جامعه امروز و آیین دینی و رفتار های اسلامی یک تطبیق و تناسب وجود داشته باشد.

وی گفت باید براساس آموزه های دینی و مکتب قرانی جامعه را هدایت کنیم و براساس آن آموزه های ناب و استفاده از یکسری استاندارد های قرانی وضعیت جامعه را به مکتب قرآنی نزدیک کنیم.

وی به مکاتب موجود در هدایت رفتارهای جامعه هم اشاره کرد و افزود دو نوع مکتب در اینجا مطرح هست یکی مکتب الله و دیگری مکتب انسان محور می باشد . که تفاوت این دو مکتب در یک جمله خلاصه می شود و آن این هست که در مکتب الله و احادیث و روایات اساس شناخت واقعی انسان مطرح می باشد در حالی که رفتارها در مکتب انسان محور براساس آزمون و خطا می باشد.

فرخی همچنین گفت اگر شناخت واقعی انسان را بر اساس مکتب الله در جامعه اشاعه دهیم می توانیم برفرهنگ انسان محور کنترل خوبی داشته باشیم و این مستلزم این است که جدیت و تلاش در این موضوعات عامل داشته باشیم .

نماینده مردم سیاهکل افزود براساس ترویج روایات و احادیث و اموزه های دینی در جامعه و اشاعه آن در جامعه راحت می توانیم مسائل اجتماعی را کنترل کنیم.

فرخی همچنین افزود امروز فضای مجازی یکی از بهترین راهبرد برای جمهوری اسلامی در سطح بین الملل می تواند باشد و البته اگر درست استفاده نشود یکی از مخرب ترین راهبرد ها هم میشود گفت هست

بنابراین یکی از نیازهای اساسی جامعه خصوصا متولیان فرهنگ عمومی خاصه آموزش و پرورش است که استفاده درست از فضای مجازی و اموزه های درست را در جامعه رشد دهد و آبیاری کند.

وی در پایان به نماز جمعه و جماعت اشاره کرد و افزود سنگر نماز جمعه سنگر هدایت موضوعات روز جامعه به سمت و سوی درست و حل و فصل مسائل و مشکلات مردم است و تذکر به مسائلی که در جامعه وجود دارد و هدایت ان در مسیر درست یکی از وظایف مهم نماز جمعه می باشد وی همچنین گفت مشکلات اقتصادی مردم باید حل و فصل شود و استفاده از حداقل رفاه حق مردم می باشد.

خبرنگار لیدا حاجی پور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha