کد خبر: در-بحران-کرونا-فعال-بمانیم
۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فعالیت بدنی با شدت متوسط در مقایسه با زندگی بی تحرک می تواند باعث بهبود ایمنی بدن ما شود. فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند به کاهش احساس استرس و اضطرابی که بسیاری از ما ممکن است به دلیل نگرانی ناشی از همه گیری کرونا و شنیدن خبرهای بد با آن مواجهیم، کمک کند.

دکتر سید کاظم فرهمند خاطر نشان کرد: دستورالعملهای علمی موجود، انجام فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته و ۲ جلسه تمرین قدرتی در هفته را توصیه می کنند.

وی تصریح کرد: برخی از فعالیت های هوازی با شدت متوسط که برای انجام آنها نیاز به مهارت چندانی وجود ندارد و ورزش هایی همچون پیاده روی سریع، نرم دویدن، حرکات درجا، طناب زدن، حلقه زدن، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، بدمینتون، تردمیل و...در این ایام توصیه می شود.

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین می توانید با انجام برخی فعالیتهای خانه داری مثل نظافت منزل، تی کشیدن، جارو کردن، شستن ماشین و... ضمن داشتن فعالیت هوازی متوسط با کمک اعضاء خانواده جو صمیمی و همدلی را نیز در محیط خانه ایجاد کنید.

دکتر فرهمند به شهروندان توصیه کرد: زمانی که در منزل هستید، در محدوده خانه ۲ تا ۳ بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سریع راه بروید و یا از پله ها بالا و پایین بروید، در صورتی که مشکل مفصلی ندارید طناب بزنید، برای ورزش از فیلم های ورزشی کمک بگیرید اگر وسایل ورزشی هوازی در منزل دارید از آنها استفاده کنید، همچنین می توانید با شنیدن موسیقی مورد علاقه خود لذت ورزش را بیشتر کنید. به یاد داشته باشید در هر شرایطی مثبت، فعال، چابک و سالم بمانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha