کد خبر: در-اجرای-طرح-محدودیت-های-کرونایی،-ستون
۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
در اجرای طرح محدودیت های کرونایی، ستون اصلی مردم هستند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در برنامه زنده تلویزیونی مازرونی شو صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان این که در موضوع کرونا باید از مردم عزیز مازندران بطور ویژه تشکر کنم، افزود: استان مازندران مقصد گردشگری است با اینهمه شرایط خوبی داریم و با اینکه در شمار ۳ و ۴ استان درگیر بودیم اما وارد پیک سوم شیوع کرونا نشدیم.

او با اشاره به این که در ۲۵ روز اخیر گزارشهای خوبی در رعایت پروتکلها داشتیم، گفت: در اجرای طرح محدودیتهای کرونایی و تحقق اهداف آن ستون اصلی مردم هستند و اعتماد و همراهی مردم با دستگاه های اجرایی کمک کننده می باشد.

حسین زادگان تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را مهم ترین گام در مقابله با ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: گسترش تستها در این طرح از جمله اقدامات مهم است. تست هدفمند، هوشمند و افزایش میزان تست گیری از جمله ی دیگر اهداف این طرح است.

استاندار به بیماریابی فعال، کنترل و قرنطینه در قالب طرح سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح بصورت محله محور با ظرفیت بسیج، خیرین، معتمدین، سمن ها، هلال احمر و ....گامی مهم برای مقابله با کرونا محسوب می شود.

وی با بیان این که همراهی و همکاری صدا و سیما و اطلاع رسانی و آگاهسازی از سوی رسانه ملی در بحران های مختلف طی ۲ سال اخیر موجب تحمیل مشکلات کمتر به مردم شده است، یادآور شد: بیشتر افرادی که درگیر کرونا شدند و نتوانستند رهایی یابند، عموما افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای هستند و در این طرح افراد بالای ۶۰ سال آسیب پذیر در اولویت قرار دارند.

استاندار با اعلام این که ۳ شهرستان وضعیت قرمز کرونایی دارند، گفت: تفاوت خیلی معناداری بین شهرستان های نارنجی و قرمز نداریم؛ همه شهرستان ها باید پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت کنند. ورود خروج به شهرهای قرمز ممنوع است.

حسین زادگان با اشاره به این که در این طرح اقتصاد بعنوان یک اولویت دیده شده است، خاطرنشان کرد: برخورد جدی و سخت گیرانه و جریمه نقدی خواست مردم بوده است که اکنون اعمال شده است.

او با طرح این که دستگاههای ضروری با ۵۰ درصد ظرفیت و ادارات در شهرهای قرمز حداکثر با یک سوم ظرفیت کار می کنند، گفت: نیاز مردم و تولید را نمی توانیم تعطیل کنیم؛ مشاغل ضروری در همه شهرها فعالیت هایشان ادامه دارد.

استاندار با اشاره به این که ضمانت اجرا برای کارکنان دولت و واحدهای صنفی برای رعایت پروتکلهای بهداشتی اتخاد شده است، یادآور شد: فعالیت تمامی مراکز آموزشی در همه شهرها بصورت مجازی می باشد.

او با عنوان این که محوریت اجرای طرح محدودیتهای کرونایی با فرمانداران می باشد و دستگاهها می بایست همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: ماموریت های اداری ممنوع شده است و برگزاری جلسات در شهرهای قرمز حداکثر با ۱۵ نفر می باشد.

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام این که محدودیت های تردد بیشتر برای کاهش دورهمیهای خانوادگی و میهمانیهای شبانه می باشد، گفت: تنها راه کنترل کرونا محدودیتهای هوشمند برنامه محور و هدفمند است و طرح محدودیت های کرونایی شهید سلیمانی با همراهی مردم کارآمد خواهد بود.

وی با اشاره به این که فرمانداران به تناسب شرایط می توانند تصمیم گیری کنند، افزود: پدیده ای بعنوان خانه دومی ها مازندران را تهدید می کند لذا پلاک های غیر بومی در شهرها مطمئنا جریمه می شوند و برخورد لازم با آنان طبق قانون صورت می گیرد.

استاندار مازندران به تشدید نظارتها و بازرسیهای گسترده آشکار و پنهان بر فعالیت مشاغل ضروری که اجازه فعالیت دارند، اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح محدودیت های کرونایی شهید سلیمانی با استفاده از ظرفیت بسیج که همواره کمک حال بوده است باید بصورت محله محور و با همکاری و حضور پایگاههای مقاومت، کمک معتمدین، روحانیون، سمنها، هلال احمر و مردم نسبت به کاهش شیوع این ویروس اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha