کد خبر: درگیری-نیروهای-هندی-با-عزاداران-حسینی
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
درگیری نیروهای هندی با عزاداران حسینی!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، به گفته شاهدان نیروهای هندی روز شنبه به صدها مسلمان در كشمیر با گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشك آور حمله کرده و ده‌ها نفر كه ممنوعیت اجتماعات مذهبی را نادیده گرفته بودند، را زخمی كردند. مقامات هند روز پنجشنبه پس از درگیری با مسلمان های شیعه که می‌خواستند مراسم سنتی ماه محرم را برگزار کنند، ممنوعیت گردهمایی اجتماعات مذهبی را دوباره وضع کردند. جعفر علی، یکی از شاهدان این واقعه به خبرگزاری فرانسه گفت كه مراسم سنتی افراد مسلمان در منطقه بمینا در حومه شهر اصلی سریناگار آغاز شد و سپس نیروهای دولتی به تعداد بسیار زیاد در آن‌جا حاضر شدند. علی و سایر افرادی که شاهد این درگیری‌ها بودند، گفتند که نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن این تجمع گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند. یک شاهد دیگر، اقبال احمد گفت: این نیروها گلوله‌هایی را به سمت پیاده‌روی‌های مسلمان ها که اکثراً صلح آمیز بوده و شامل زنان نیز می‌شد شلیک کردند.
  • به گفته شاهدان، حداقل 40 نفر در درگیری زخمی شدند.

افراد مسلمان در این درگیری با تلفات زیادی روبرو شدند!

یک پزشک به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری فرانسه گفت که حدود 25 نفر با زخم‌های ناشی از گلوله به برخی از کلینیک‌های اطراف آن محل‌ها منتقل شدند، برخی از آن‌ها صورت و بدن‌شان از جای گلوله پر شده بود. مخافت هند با مسلمان ها   دکتر گفت: ما حدود دوازده نفر را برای درمان پیشرفته‌تر به مراکز دیگر منتقل کردیم. یک مقام پلیس با تأیید این ماجرا، اظهار داشت: برخی از افراد مسلمان جمع شده بودند و در تلاش بودند تا یک راهپیمایی را شروع کنند، این حرکت باعث شد تا آن‌ها پراکنده شوند. البته لازم به ذکر است که او جزئیات تلفات را بیان نکرد.

مخالفت هند با عزاداری امام حسین (ع)

راه پیمایی‌های محرم، برای عزاداری شهادت امام حسین (ع)، نوه حضرت محمد (ص)، در نبردی ناجوانمردانه در حدود 1400 سال پیش، در سراسر جهان توسط مسلمانان برگزار می‌شود اما از زمان قیام در سال 1989 به طور کلی این مراسم‌ها در کشمیرِ هند ممنوع شده است. مخافت هند با مسلمان ها     اکثریت جمعیت هیمالیا را مسلمان ها تشکیل می‌دهند. البته پاکستان و هند بر سر این منطقه با یک‌دیگر درگیری دارند. سال گذشته هند وضعیت نیمه خودمختار اعطا شده این قلمرو را از دست داد. از آن زمان تنش‌ها میان این دو کشور افزایش یافته است. شاهدان دیگر گفتند که افراد مسلمان در این درگیری‌ها از شعارهایی که طرفدار جدایی طلبی و ضد هندی است استفاده می‌کردند. یک مقام پلیس گفت كه در این هفته چندین بازداشت زمانی صورت گرفته است كه مردم در  راهپیمایی‌ها علیه دولت هند فریاد می‌زدند. برخی از آن‌ها طبق قوانین ضد تروریسم متهم شده‌اند. ده‌ها نفر از عزاداران مسلمان شیعه روز جمعه پس از تلاش برای آغاز مراسم‌های محرم در کشمیر بازداشت شدند.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha