کد خبر: درگیری-سربازان-چین-و-هند-در-مرز-میان-دو
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
درگیری سربازان چین و هند در مرز میان دو کشور!

در پی درگیری میان چین و هند، یازده سرباز، چهار هندی و هفت چینی در این حادثه که در هنگام گشت زنی در نوکا لا، در شمال سیکیم رخ داده، زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از CNN، سخنگوی وزارت دفاع هند تأیید کرده است که یک درگیری مرزی میان نیروهای چینی و هندی روز شنبه منجر به جراحات جزئی سربازان دو کشور شد.

آیا جنگ میان این دو کشور نزدیک است؟

درگیری سربازان چین و هند در مرز میان دو کشور! این حادثه که در یک گذرگاه کوهستانی نزدیک تبت رخ داده است، آخرین درگیری در مرزهای بین دو قدرت همسایه است. با توجه به سخگوی خبر، رفتار تهاجمی دو طرف منجر به صدمات جزئی به سربازان شد. دو طرف پس از گفتگو و تعامل در سطح محلی از هم جدا شدند. نیروها چنین موضوعاتی را براساس پروتکل های تعیین شده حل می کنند.
سخنگوی وزارت هند اعلام کرد که مواجهه موقت و کوتاه بین سربازان هر دو کشور یک اتفاق معمولی است به این دلیل که مشکلات مرزها برطرف نشده‌اند.
هند و چین یکی از طولانی ترین مرزهای زمینی جهان را دارند. در سال 1962 ، دو کشور که درگیر جنگ مرزی هیمالیا بودند، در دهه‌های بعد از آن این درگیری‌ها به شکل پراکنده ادامه داشتند.
در سال 2017، دو طرف در فلات مورد مناقشه دوکلام، در مرز نامشخص بین چین و بوتان مشغول به کار شدند.
پس از ماهها افزایش تنش ها، دو دولت سرانجام توافق کردند که در آگوست سال 2017 عقب نشینی کنند. نخست وزیر نارندرا مودی و رئیس جمهور شی جینپینگ توافق کردند که برای جلوگیری از اختلافات مرزی بیشتر در سال 2018 با یکدیگر همکاری کنند.
اما با وجود توافق، تنش ها همچنان ادامه دارند. در اواخر سپتامبر سال 2019، نیروهای هند و چین در یک درگیری در مرز نزدیک دریاچه پانگونگ در هیمالیا شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha