درمان برخی بیماران کرونایی با داروی ایورمکتین/ آمار فوتی‌ها از 15 روز آینده افزایش پیدا می‌کند

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت کاهش آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: کاهش آمارها مربوط به برخی محدودیت ها و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عده ای از مردم است.

وی افزود: برخی محدودیت های اعمال شده در کشور باعث شده که شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها باشیم اما فکر نمی کنم این روند ادامه داشته باشد.

این پزشک عمومی بیان داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور و لغو برخی محدودیت ها و آنچه که ما مشاهده می‌کنیم بین ۱۰ تا ۱۵ روز آینده مجدد شاهد بالا رفتن تعداد مبتلایان و فوتی های بیماری کووید 19 خواهیم بود.

دکتر واثقی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر بالا رفتن تعداد مبتلایان و فوتی های بیماری کووید 19 در فصل زمستان و همچنین کمبود دارو برای درمان بیماران کرونایی گفت: بحث کمبود دارو در کشور مطرح نیست؛ زمانی که تعداد آمار مبتلایان در حال افزایش است همین موضوع باعث می شود که مرگ و میرها نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تاثیرگذارترین داروها برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 تصریح کرد: داروها صددرصد تاثیرگذار نیستند؛ در حال حاضر در آی سی یوها داروها روی بیماران تست می شود چراکه هر بیماری به یک داروی خاص واکنش درمانی نشان می دهد.

این پزشک عمومی یادآور شد: به برخی بیماران داروی رمدسیویر، فاویپیراویر، رسیژن، هیدروکسین و ایورمکتین داده می شود. هر دارویی می تواند برای درمان برخی بیماران پاسخگو باشد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha