کد خبر: درس-بزرگ-محدودیت-های-کرونایی،-اهمیت-حف
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در دویست و بیست و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس با بیان اینکه در طول این مدت، شاهد همکاری مردم در کاهش تردد در سطح شهرها و رعایت بهتر اصول پیشگیرانه بودیم، گفت: همین امر دستاوردهای دلگرم کننده در کاهش آمار ابتلا و جانباختگان کووید ۱۹ در سطح کشور و به ویژه استان فارس به همراه داشت.

او ادامه داد: در این مدت اصل «رعایت فاصله های فیزیکی» که جزو مهم ترین توصیه های سازمان جهانی بهداشت و دست اندرکاران حوزه سلامت بوده است، بیش از گذشته رعایت شد و همه شاهد نتیجه مثبت این امر بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گذشت قریب به ۱۰ ماه از اپیدمی کروناویروس در کشور، نقش آگاهی، مشارکت و همراهی مردم در حل این بحران را بسیار سازنده خواند و گفت: در طول این مدت هر زمان این امر تقویت شده است، شاهد کاهش  آمار ابتلا و جان باختن هموطنانمان بوده ایم.

دکتر لطفی در ادامه ضمن پیگیری روند اجرایی مصوبات نشست های پیشین این ستاد، به بررسی میزان ابتلا در شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، نحوه پذیرش و بستری بیماران در بخش های بستری عادی و ویژه و علت های جان باختن مبتلایان طی روزهای اخیر را بررسی کرد.

پیگیری آخرین وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کروناویروس از سوی رئیس دانشگاه، دیگر محور نشست امروز این ستاد بود.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گزارشی از آخرین وضعیت بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان به رئیس دانشگاه ارائه کرد.

ارائه گزارش در خصوص روند اجرایی طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان، برنامه ریزی برای تقویت سیر نزولی ابتلا در مناطق مختلف استان و نحوه اجرای برنامه های مقابله با کروناویروس در بخش های مختلف دانشگاه، از دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود.

دویست و بیست و دومین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، بیست و دوم آذر، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha