کد خبر: درخواست-پرستاران-قراردادی-تبدیل-وضعی
۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ؛ علی اکبر جراحی ضمن تقدیر و تشکر از پرستاران و کادر درمان که در این شرایط از جان خود برای نجات بیماران مایه می‌گذارند، گفت: کادر پرستاری استان یزد را حدود سه هزار و 500 نفر تشکیل می‌دهند که از این تعداد دو هزار و 600 پرستار در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی فعالیت دارند.

وی گفت: پرستارانی که در بخش دولتی مشغول کار هستند به روش‌های مختلف رسمی، پیمانی، قراردادی و طرحی به کار گرفته شده‌اند،که از این تعداد 400 نفر به صورت قراردادی فعالیت دارند که امیدواریم زمینه جذب نهایی این همکاران فراهم شود.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: برخی از پرستاران قراردادی این خواسته را دارند که با توجه به شیوع کرونا دولت برای آنها امتیاز قائل شود و بدون آزمون استخدام شوند و همچنین با توجه به تاخیری که در پرداخت کارانه وجود دارد پرداختی‌ها نیز به روز شود که قاعدتا دولت براساس قانون باید برای به کارگیری نیرو آزمون برگزار کند .

جراحی افزود: دولت درشرایط کرونایی وعده‌هایی به کادر درمان داده است و یکی از این وعده‌ها در نظر گرفتن امتیاز ویژه در مراحل آزمون و گزینش برای کادر درمان و پرستاران قراردادی است که در این ایام پای کار بودند که امیدواریم زمینه لازم ایجاد شود.نایب رئیس دوم شورایعالی نظام پرستاری کشور تصریح کرد: اصلی‌ترین خواسته پرستاران قراردادی در یزد تبدیل وضعیت آنها از قراردادی به رسمی است و با توجه به شرایط به وجود آمده از شیوع کرونا ،بنا به وعده‌هایی که داده شده برای جذب پرستاران قراردادی که در ایام کرونا فعال بودند امتیاز در نظر گرفته می‌شود و در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

جراحی ادامه داد: به واسطه دو آزمونی که در سال‌های گذشته برگزار شده است 200 نفر از نیروهای قراردادی در استان استخدام شده‌اند و اخیرا با مجوزی که از سال 98 داشتیم 17 نفر از کارد پرستاری جذب شدند همچنین در این ایام و با شیوع کرونا 120 پرستار نیز به صورت قراردادی جذب شدند .

وی با بیان اینکه در روزهای آینده پرداخت کارانه و اضافه کاری سه ماه پرستاران به آنها پرداخت می‌شود، افزود: پرداخت کارانه و اضافه کاری هم نیروهای رسمی و هم قراردادی پرستاری استان به دلیل مشکلاتی که وجود داشت حدود 5 ماه که به تاخیر افتاده است و از بهمن ماه این حقوق به آنها پرداخت نشده که طی روزهای آینده کارانه سه ماه به آنها پرداخت می‌شود.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد باتشکر از تلاش کادر درمان و پرستاران برای مراقبت از بیماران عنوان کرد: نزدیک به 200 نفر از کادر پرستاری استان از زمان شیوع کرونا به این ویروس مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود پیدا کردند و یا در حال بهبودی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha