کد خبر: درخواست-آمریکا-برای-بازگشت-تحریم‌های
۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
درخواست آمریکا برای بازگشت تحریم‌های ایران با قاطعیت رد شد!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس شورای امنیت سازمان ملل، اندونزی، روز سه‌شنبه گفت پیشنهاد ایالات متحده برای بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اجرا نمی‌شود، زیرا میان 15 عضو این شورا، توافقی در این‌باره ایجاد نشده است.

سیزده عضو شورا روز جمعه مخالفت خود را ابراز كردند و معتقدند كه اقدام واشنگتن با توجه به استفاده از روندی كه در توافق هسته‌ای سال 2015 بین ایران و قدرت‌های جهانی كه دو سال پیش از آن واگذار شده است، باطل است.

سفیر سازمان ملل متحد اندونزی، دیان تریانسیا جانی، رئیس شورای ماه اوت، در جلسه‌ای درباره خاورمیانه به سوالات روسیه و چین در مورد این موضوع پاسخ می‌داد.

ایالات متحده دوباره در شورای امنیت درانزوا قرار گرفت...

پس از صحبت‌های جانی، سفیر ایالات متحده، كلی كرافت به او پاسخ داد.

وی به شورا گفت: بگذارید من واقعاً، واقعاً واضح و روشن بگویم: دولت ترامپ از حضور در شرکت محدود در این مورد ترس ندارد. من فقط متاسفم که سایر اعضای این شورا راه خود را گم کرده‌اند و اکنون خود را در جمع تروریست‌ها قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو گفت که وی روز پنجشنبه با ایجاد شکایتی در شورای امنیت و متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای سال 2015، روندی 30 روزه را برای اجرای مجدد کلیه تحریم‌های بین المللی علیه ایران آغاز کرد.

واسیلی نبنزیا، سفیر سازمان ملل متحد روسیه اظهار امیدواری کرد که ایالات متحده اکنون از تلاش خود برای تحریم‍‌های ایران دست بردارد، این موضوع نه تنها غیرقانونی است بلکه به نتیجه‌ای که توسط ایالات متحده پیش‌بینی شده نیز منجر نخواهد شد.

در توئیتر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت قلدری غیرقانونی پمپئو ایالات متحده را دوباره در انزوا قرار می‌دهد.

ایالات متحده همچنان با دیگر اعضا مخالفت می‌کند!

سخنگوی ایالات متحده در سازمان ملل گفت که مدارک برای شروع بازگرداندن تحریم‌ها از نظر قانونی محکم است و این که برخی از اعضای شورا مخالفت کرده‌اند .... هیچگونه تأثیر قانونی ندارد.

  شورای امنیت و ایالات متحده

ایالات متحده استدلال می‌کند که می‌تواند این فرآیند معروف به ماشه را آغاز کند، زیرا قطعنامه شورای امنیت 2015 که توافق هسته‌ای را در آن قید کرده هنوز از آن به عنوان یک شرکت کننده نام می‌برد.

شورای امنیت تلاش ایالات متحده در 14 آگوست برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران بیش از انقضا آن در ماه اکتبر را با قاطعیت رد کرد.

فقط جمهوری دومنیکن در رأی مثبت به واشنگتن پیوست.

دیپلمات‌ها گفتند، جمهوری دومنیکن و نیجر، رئیس شورای ماه سپتامبر، احتمالاً با فشار ایالات متحده برای نادیده گرفتن ارزیابی اندونزی برای ادامه روند تحریم‌های ماشه مواجه خواهند شد.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha