کد خبر: دانش-آموزان-با-اضافه‌وزن-شناسایی-می‌
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
دانش آموزان با اضافه‌وزن شناسایی می‌شوند

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهرزاد حمیدی گفت: با ادامه گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور این امکان به ‌مانند قبل وجود ندارد که دانش آموزان بتوانند به‌صورت حضوری از امکانات ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش استفاده کنند. در همین راستا تلاش کرده‌ایم که خلأ فعالیت حرکتی دانش آموزان را از طریق آموزش‌های مجازی و ارتباطی که با دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برقرار می‌کنیم، برطرف کنیم.

وی بابیان اینکه اکنون در شبکه شاد ۴کانال در خصوص تربیت‌بدنی فعالیت می‌کند، ادامه داد: یکی از این کانال‌ها، کانال «تربیت‌بدنی و سلامت» است.

حمیدی همچنین بابیان اینکه کانال «کانون‌های ورزشی» یکی دیگر از این کانال‌ها است، گفت: در این کانال تلاش شده که رشته‌هایی چون والیبال، فوتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون و حرکات اصلاحی را به دانش آموزان آموزش دهیم و در همین راستا استان‌ها از طریق بهترین مربیان ورزشی خود فیلم‌های کوتاهی در مورد آموزش تکنیک‌های فعالیت‌های ورزشی ذکر شده تهیه‌کرده‌اند تا دانش آموزان بتوانند از طریق این فیلم‌های کوتاه آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با بیان اینکه آموزش‌ها در این کانال به سه دسته آموزش مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته تقسیم ‌شده است، ادامه داد: همچنین به دانش آموزان یاد داده‌ایم که چگونه از وسایل داخل منزل برای انجام این فن‌های آموزشی استفاده کنند.

حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از۸۰۰هزار نفر عضو کانال تربیت بدنی و سلامت، شبکه شاد هستند، گفت: همچنین در این شبکه، باشگاه بدنسازی به منظور آموزش حرکات قدرتی، سرعتی و استقامت عضلات ایجاد شده و دانش آموزان می‌توانند در منزل این تمرین‌ها را انجام دهند.

وی بابیان اینکه کانال «تغذیه سالم، وزن سالم» نیز در شبکه شاد ایجاد شده است، افزود: در صدد هستیم که در سال آینده تحصیلی ۱۴میلیون دانش‌آموز را غربالگری کنیم تا تعداد دانش‌آموزانی که دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند، مشخص شود و در این زمینه به مدارس و همچنین والدین آگاهی‌های بیشتری ارائه دهیم.

حمیدی با بیان اینکه حدود ۲۱, ۲دانش آموزان چاق هستند و احتمالاً در ایام تعطیلی مدارس این آمار افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: به‌صورت میانگین حدود ۱۰درصد از دانش آموزان نیز اضافه‌وزن دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت در پایان گفت: اگر مدارس در سال آینده تحصیلی در مناطق قرمز تشکیل نشوند دانش آموزان با کمک خانواده‌های خود می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌هایی که در شبکه شاد بارگذاری می‌شود وزن خود را کنترل کنند و به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha