کد خبر: دانشگاه-علوم-پزشکی-مشهد-درحوزه-نسخه‌ن
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مهندس سیدمسعود ساداتی اظهار کرد: روزانه ۵۰ هزار نفر از خدمات مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند می‌شوند که در ایام پرمراجعه‌کننده تا ۶۰ هزار خدمت را شامل می‌شود و در مواردی که بیش از یک خدمت را دریافت می‌کنند تا ۹۰ هزار خدمت را ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از خدمات سامانه سینا برخوردار هستند و از سال ۹۵ که این سامانه راه‌اندازی شده بالغ بر ۹۳ میلیون خدمت ارائه شده است.

مدیر مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام بحران کرونا با همکاری بسیج محلات و بسیج جامعه پزشکی در طرح شهید سلیمانی در ۳ بخش مردمی، پرسنل دانشگاهی و دیگر گروه‌ها فعال هستیم و مواردی که افراد کرونا مثبت هستند در سامانه‌های سینا و کرونا ایران ثبت می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین یک کد پرسشگری هم به هر کد ملی اختصاص یافته تا خود مردم اگر مشکلی داشتند بتوانند اعلام کنند و در این رابطه اطمینان خاطر داده‌ایم که کلیه مدارک و اطلاعات ارسالی آنان کاملاً محرمانه نزد مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باقی می‌ماند.

مهندس ساداتی تصریح کرد: خدمات موردنیاز به تفکیک شبکه و مرکز ارائه می‌شود و به دنبال یکپارچه‌سازی سامانه سینا در میان ۶ دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی هستیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی و نظام ارجاع پیشتاز کشور بوده و آمادگی کامل داریم تا در جهت گسترش و تعامل همکاری‌های فی‌مابین، تجربیات خود را در اختیار دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha