کد خبر: دانشگاه-علوم-پزشکی-مشهد-با-تمام-توان-بر
۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر محمد حسین بحرینی طوسی در نشست هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیش از ۵ ماه است که کشورمان با ویروس کرونا در حال مقابله است و مسئولان و پزشکان این دانشگاه از پیش از ورود این ویروس به کشور برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را برای مدیریت این بیماری در دستور کار قرار دادند خاطر نشان کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع و سطح بندی بیماران از مهمترین اقداماتی بود که در این راستا به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی میان تمامی مسئولان استان و همکاری موثر مردم در ماه های اسفند و فروردین موجب کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در اردیبهشت ماه و اوایل خرداد شد و این امر تقدیر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز به همراه داشت تصریح کرد: کاهش مراقبت ها و رعایت دستور العمل های بهداشتی بار دیگر افزایش تعداد بیماران مبتلا سرپایی و بستری و فوتی ها را در یک ماه اخیر به همراه داشت و کنترل آن نیازمند همکاری بیشتر مردم در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم بخش های مختلف کشور و از جمله دانشگاه های علوم پزشکی را تحت تاثیر قرار داده است تصریح کرد: صدور بخش نامه ها بدون پشتیبانی مالی، کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها از مهمترین مشکلات دانشگاه است که با آن روبرو هستیم به گونه ای که در سال گذشته در ماه های فروردین و اردیبهشت در آمد اختصاصی دانشگاه ۱۲۰ میلیارد تومان در ماه بود که این میزان در سال جاری به ۵۵ میلیارد و در خرداد به ۳۳ میلیارد تومان کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علی رغم تمام مشکلات و فشارهایی که در چند ماه اخیر بر دانشگاه وارد شده است،با تلاش انجام شده در دو حوزه پژوهش و آموزش، دانشگاه توانسته است موفقیت های چشمگیری را در رتبه بندی های بین المللی همچون تایمز، لایدن و شانگهای کسب کند.

دکتر بحرینی افزایش تعداد دانشمندان یک درصد برتر جهان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفت نفر به ۱۳ نفر را از دیگر موفقیت های مهم این دانشگاه در چند ماه اخیر برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،طراحی سامانه های مهم در حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ازدیگر موفقیت های کسب شده برشمرد و گفت: برخی از سامانه های طراحی شده در این دانشگاه همچون سامانه ثبت تجربیات در حوزه کرونا قرار است در سطح ملی به اجرا در آید که این امر افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد محسوب می شود.

وی تاکید کرد: تلاش شبانه روزی تمام مسئولان دانشگاه، پزشکان و پرستاران و تمامی پرسنل بر این است که سلامت مردم حفظ و ارتقاء یابد که امیدواریم در این برهه زمانی که با ویروس کرونا روبرو هستیم با همکاری بیش از پیش مردم در این مسیر موفق عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha