کد خبر: دانشکده-ها-افسران-خط-مقدم-حرکت-به-سمت-دا
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه   علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با روسای دانشکده ها ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: گرچه با توجه به شیوع کرونا سال تحصیلی جدید را با شکل متفاوتی شروع کرده ایم اما امیدوارم همچون گذشته با تلاش دانشگاهیان شاهد اعتلا و ارتقای ملی و بین المللی دانشگاه در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی باشیم.

وی با اشاره به مفاهیم و تفسیر آیات سوره انفطار قرائت شده در ابتدای نشست یادآور شد که قرآن و مفاهیم آن برابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، حرفه ای ما آثار وضعی و ارزنده ای دارد و به ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی که محل تربیت و تذهیب دانشجویان پزشکی است باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حبیب الله پیروی استاد فقید و شهید مدافع سلامت به تلاش های ارزنده وی در حوزه های آموزشی  و توسعه زیرساخت های آموزشی  اشاره کرد.

 وی در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به تبین روند تشکیل و راه اندازی ساختار نوین کالج بین المللی دانشگاه پرداخت که به عنوان یک نهاد مستقل راه اندازی شد .

 دکتر زالی توسعه خدمات بین المللی دانشگاه را هدف این کالج برشمرد و  از روسای دانشکده ها خواست که در این مسیر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: دانشکده ها بازوهای توانمند این کالج بین المللی هستند که در مسیر بین المللی سازی دانشگاه گام برمی دارند. تعامل دانشکده ها دراین مسیر نقش بسزایی دارد .

دکتر زالی  کرونا را چالشی برای بین المللی سازی آموزش برشمرد و تاکید کرد که باید از حداکثر ظرفیت مجازی سازی در این حوزه بهره مند شویم.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت جایگاه بین المللی دانشگاه گفت: دانشگاه عزم خود را برای کسب رتبه های برتر در رنکینگ های بین المللی جزم کرده است.  این امر باید دغدغه شما روسای دانشکده ها باشد و البته گسترش زیرساختها و برنامه ها  نیز در این راستا نیاز است.

وی استراتژی دانشگاه را حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم برشمرد و دانشکده ها را افسران خط مقدم این  تغییر و تحول نامید که در محیط و صف قرار دارند و ازآنان خواست استراتژی های خود را در این راستا تدوین و به دانشگاه اعلام کنند.

دکتر زالی  با اشاره به کسب رتبه اول توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه فناوری در میان دانشگاههای کشور بر ضرورت توسعه فعالیت در این حوزه تاکید کرد و تلاش و کوشش برای حفظ و ارتقای این رتبه را الزامی دانست.

 جذب نیروهای نخبه هیئت علمی، برنامه ریزی برای بازمهندسی ظرفیت پذیرش فراگیران دانشگاه، بهره گیری از ظرفیت مراکز خصوصی برای مهارت آموزی فراگیران از دیگر تاکیدات ریاست دانشگاه در این نشست بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر سلیمان احمدی رئیس دانشکده مجازی، مدیریت و آموزش پزشکی که روح جدیدی را در این دانشکده ایجاد کرده است؛ کسب رتبه سوم آموزش مجازی توسط دانشگاه را ستود که این دستاورد با سختکوشی، تعامل و ممارست تحقق یافته است و بر تثیبت آموزش مجازی و ضرورت برنامه ریزی برای ارزیابی های دقیق تر فراگیران تاکید کرد.

دکتر زالی  با اشاره به لزوم تلفیق سامانه های متعدد و رفع مشکلات موجود گفت: همانطور که سامانه HIMدانشگاه امروز در کشور به عنوان یک برند محسوب می شود باید سعی کنیم سایر سامانه ها نیز به همین سمت حرکت کنند.

 رییس دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید نیز شاهد ارتقای جایگاه و پیشرفت های روزافزون و اعتلای دانشگاه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha