کد خبر: داعش-و-بازگشت-دوباره-آن-در-عراق-بعد-از-ک
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
داعش و بازگشت دوباره آن در عراق بعد از کروناویروس
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از MilitaryTimes، سرلشکر پت وایت، فرمانده عملیات داعش و بازگشت دوباره آن در عراقذاتی حل، روز جمعه به خبرنگاران گفت در حالی که داعش به دنبال بهره‌برداری از بیماری همه گیر است، حملات انجام شده توسط داعش با سال گذشته برابر است. داعش در سال 2019 تعداد 152 حمله را داشته است و در سال 2020 نیز 151 حمله ادعا شده است. به گزارش سی ان ان، حملات فزاینده گروه تروریستی در حالی اتفاق می افتد که نیروهای عراقی به دلیل کووید-19 مجبور شده‌اند منابع و نیروی انسانی را برای اجرای سیاست‌های اجباری منحرف کنند. وایت گفت که احتمالاً مرزهای خنثی شده تأثیر منفی بر جنگجویان داعش و توانایی آنها در انجام حملات داشته است.
وایت توضیح داد که داعش نتوانسته اهداف قدیمی ذکر شده را انجام دهد و این که گروه جهادی به دلیل کووید-19 نتوانسته است در مکث‌های عملیاتی اخیر سرمایه گذاری کند.
وایت همچنین خاطرنشان کرد: حملات اخیر فاقد پختگی سازمان داعش است که زمانی از سال 2016 تا 2017 بر سرزمین‌های گسترده در سراسر عراق و سوریه بوده است.
آنچه ما دیده‌ایم این است که حمله‌هایی که طی هفته‌های گذشته در اینجا شاهد آن بوده ایم با سازمانی که در گذشته از آن می شناختیم مغایرت دارد.
وایت گفت، در طول اوج کنترل داعش بر قلمرو، گروه جهادی قادر به انجام حملات پیچیده با استفاده از وسایل نقلیه مجهز به بمب، اسلحه های کوچک و موشک بود. اما حالا تجهیزات‌شان شامل اسلحه و خمپاره های کوچک است. اما نیروها در حال ادامه فشار بر داعش هستند در حالی که استقرار نیروهای آمریکایی با رهنمودهای ایمنی اجرا شده و قرنطینه ها برای جلوگیری از شیوع کووید-19 ادامه دارد.
وایت گفت ارتش آمریكا با بیشتر نیروهای چرخشی ما كه قبلاً برنامه ریزی شده بودند پیش می رود.
مترجم :معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha