کد خبر: داروی-اینترفرون-اثرات-آنتی-وایرال-روی
۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
داروی اینترفرون اثرات آنتی وایرال روی کووید 19 دارد

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر داروی  هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید 19 اظهار داشت: بر اساس دستور العمل کشوری استفاده از این دارو برای درمان کرونا به خصوص بیماران بستری در بیمارستان های کشور حذف شده است.

وی با بیان اینکه داروی هیدروکسی کلروکین عوارض بسیار زیادی برای بیماران به دنبال داشت، افزود: این دارو همچنین تداخل زیادی با دیگر داروهای تجویز شده برای بیمار داشت به همین دلیل در حال حاضر برای بیماران تجویز نمی شود.

منع استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: داروی هیدروکسی کلروکین با توجه به اینکه آریتمی قلبی برای بیمار به دنبال داشت به همین دلیل از دستور العمل کشوری برای بیماران بستری حذف شده و دیگر برای بیماران استفاده نمی شود.

دکتر افضل زاده با اشاره به مصرف داروی اینترفرون و لوپیناویر و رمدسیویر تصریح کرد: اینترفرون یک داروی ایمونولو دار که اثرات آنتی وایرال دارد و اگر در مراحل اولیه ویروس و در هفته اول بیماری استفاده شود می تواند تا حدی کمک کننده باشد.

وی بیان داشت: داروی اینترفرون و رمدسیویر همه داروهای کمک کننده بیماری کووید 19 هستند و نمی توان از آنها به عنوان داروی اصلی کرونا یاد کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: بر اساس برخی تحقیقات مشخص شد که این داروها می توانند اثرات آنتی وایرال روی کووید 19 داشته باشند.

دکتر افضل‌زاده گفت: اگر این داروها در فاز التهابی و بعد از دو هفته استفاده شوند حتی می تواند برای بیمار مضراتی هم به دنبال داشته باشد و حال بیمار را بدتر کند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha