کد خبر: داروی-آسم
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل محققان دانشگاه ییل آزمایشات بالینی داروی آسم  را برای معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس آغاز کردند، به این امید که این دارو با التهاب ریه‌ها مبارزه کند.

دانشگاه ییل پژوهشی را برای آزمایش ibudilast، دارویی که برای درمان آسم در ژاپن و کره جنوبی تأیید شده، در بیماران مبتلا به ویروس کرونا آغاز کرده است.

 این دارو در آمریکا تایید نشده است، ولی مدت‌هاست برای درمان آسم و سرگیجه نیز در بیماران مبتلا به سکته مغزی در ژاپن استفاده می‌شود.

ایبودیلاست (Ibudilast) بهبود سلامتی ریه را در موش‌ها نشان داده؛ این دارو به مسدود کردن ژنی که منجر به التهاب ریه می‌شود کمک کرده است.

محققان امیدوارند که این روند پیشرفت ARDS را آهسته کند، ARDS یک وضعیت تهدیدکننده زندگی است که در اثر آسیب به ریه‌‌ها ایجاد می‌شود، به‌عنوان مثال این عارضه ممکن است از عفونت‌هایی مانند پنومونی یا سپسیس، یا در اثر تروما و عفونت ویروس کرونا ایجاد شود.

این تیم پژوهش از بیمارستان نیو هاون دانشگاه ییل، ​​ابراز امیدواری کرده که این داروی آسم باعث کاهش التهاب شود و پیشرفت یک وضعیت تهدیدآمیز ریه که در بیماران مبتلا به ویروس کرونا دیده می‌شود را آهسته کند.

کارشناسان تأکید می‌کنند، با وجود اینکه این دارو در موش‌ها جواب داده، باید آزمایشات بالینی بر روی انسان‌ها نیز به طور گسترده صورت بگیرد تا به جواب‌های مطمئنی دست یابند.فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha