کد خبر: دارویی-که-مانع-تکثیر-ویروس-کرونا-می‌ش
۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۹
دارویی که مانع تکثیر ویروس کرونا می‌شود

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، محققان آلمانی و چینی با توجه به ساختار پروتئاز ویروس کرونا دارویی ساخته‌اند که به این ویروس اجازه تکثیر نمی‌دهد و  پروتئاز های اصلی در ویروس کرونا  را هدف می‌گیرد.

این دارو که در حال حاضر بر روی موش‌ها آزمایش شده پروتئاز‌های اصلی در ویروس کرونا (Mpro که ۳CLpro نیز نام دارد) هدف می‌گیرد و مانع شیوع و تکثیر آن می‌شود.

دانشمندان آلمانی می‌گویند:  مطالعه آنها می‌تواند باعث بهبود طراحی مهارکننده‌ها برای مقابله با ویروس کرونا شود، گامی به سوی درمان‌های فوری مورد نیاز برای مبارزه با همه گیری جهانی که در حال رخ دادن است.

محقق آلمانی این پژوهش  به تازگی«آلفا- کتوآمیدهایی پپتیدومتریک»(peptidomimetic α-ketoamides) را طراحی کرده و ساخته‌اند که به عنوان بازدارنده پروتئاز اصلی ویروس کرونا عمل می‌کند. محققان برای طراحی آلفا کتوآمیدهای بازدارنده، ساختار کریستالی Mpro متعلق به ویروس SARS-CoV-۲ را مشخص کردند؛ این ساختار مشابه Mpro های مرتبط با ویروس SARS است.

محققان از ساختار کریستالی واکنش‌های Mpro برای تحقیق درباره واکنش آلفاکتوآمیدها و ارتقای داروی جایگزین استفاده کردند.

آنها این ترکیب مهار کننده اصلی خود را در موش‌ها آزمایش کردند و دریافتند که هیچ عارضه‌ای بروز نمی‌کند.

این تیم پژوهشی که شامل محققان آلمانی و چینی می‌شود با مطالعات خود نشان داده‌اند که تجویز مستقیم این ترکیب بر روی ریه‌ها ممکن است به تولید داروها برای مبارزه با ویروس کرونا منجر شود.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha