کد خبر: خیز-کرونا-به-سمت-کودکان؛-270-کودک-بستری-شد
۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۴
خیز کرونا به سمت کودکان؛ 270 کودک بستری شدند!

ستاره ممیشی فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره افزایش مرگ و میر در کودکان مبتلا به کووید 19، اظهار داشت: بسیاری از کودکان هم‌اکنون بدون داشتن هیچ علامتی به کووید 19 مبتلا می‌شوند به همین دلیل خانواده‌ها در صورت مشاهده علائم کرونا باید به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند.

وی با اشاره به علائم کووید 19 در کودکان، افزود: پزشکان، کودکانی را که علائم کووید 19 مانند تب، علائم گوارشی، علائم پوستی، سردرد و سابقه تماس با فرد مبتلا داشته باشند را مورد بررسی قرار می‌دهند در غیر این صورت نیاز نیست که خانواده‌ها برای معاینه، فرزندان خود را به مراکز درمانی ببرند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه مسافرت باعث مبتلا شدن بسیاری از کودکان به کووید 19 شده است، گفت: بسیاری از کودکانی که به شمال کشور سفر کرده بودند به خاطر داشتن علائم کووید 19 به ما مراجعه دارند و تست تعدادی از آنها مثبت اعلام می‌شود.

ممیشی تاکید کرد: ضرورتی نمی‌بینیم که همه کودکان برای تشخیص کووید 19 به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند مگر در موارد خاص که علائم قابل توجهی در آنها ظاهر شود. برای شناسایی کودکان مبتلا به کرونا روی آنها غربالگری انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به تظاهر برخی علائم در بیماران بهبود یافته کووید 19، تصریح کرد: این یک واکنش التهابی و خود ایمنی است که در پاسخ به ویروس ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با بیان اینکه کودکان با علائم کمتری نسبت به بزرگسالان به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: اگرچه شاهد افزایش تعداد کودکان به کووید 19 هستیم اما تعداد مرگ و میر در کودکان به نسبت بزرگسالان بسیار کمتر است.

ممیشی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 270 کودک مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند، افزود: تعداد زیادی از این کودکان رو به بهبود هستند و متاسفانه تعداد محدودی را هم به خاطر بیماری‌های زمینه ای از دست دادیم.

وی با بیان اینکه مباحثی از شباهت تظاهرات بالینی بیماری کووید 19 با کاوازاکی مطرح می‌شود، گفت: این بیماری کرایتریای بیماری کاوازاکی را ندارد و تظاهرات آن به صورت قرمزی چشم، ضایعات پوستی صورت است.

رییس بخش مركز طبی كودكان ادامه داد: ممکن است عده‌ای از بیماران مبتلا شده به کووید 19 دچار ضایعات ته حلق شوند. ویروس کرونا مانند همه ویروس ها عامل ایجاد سندروم کاوازاکی است.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha