کد خبر: خودکفایی-کودهای-فسفاته-در-کشور-کلید-خو
۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
خودکفایی کودهای فسفاته در کشور کلید خورد

به گزارش  گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی، حمید رسولی با بیان تحولات مهم اخیر در زمینه خودکفایی انواع کودهای کشاورزی در کشور اعلام کرد: در این راستا اولین محموله‌های خاک فسفات برای تولید کود سوپر فسفات ساده در چارچوب قراردادهای کارمزدی بین شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی و هشت شرکت معتبر داخلی تولید کننده کودهای فسفاته، توسط شرکت خدمات حمایتی به این شرکت‌ها تحویل شد.

به گفته وی، بدین ترتیب بخش مهمی از نیاز سالانه کشور به ۶۰۰ هزار تن کودهای فسفاته از طریق تولید داخلی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن کود سوپر فسفات ساده تامین و توزیع می‌‌شود. همچنین با توجه به میزان بالای نیاز کشور به کودهای فسفاته، تامین خاک فسفات از منابع داخلی و خارجی به طور همزمان در دستور کار قرار گرفته است.

پیش از این نیز مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی از بسته شدن قراردادی چهارجانبه خبر داده بود که از طریق آن قرار است در سال جاری با همکاری بین بانک صنعت معدن، گروهی از تولیدکنندگان داخلی کودهای فسفاته، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تامین کننده داخلی خاک فسفات، مقدار ۵۰۰ هزار تن خاک فسفات از منابع داخلی تامین و برای تولید کود به تولید کنندگان داخلی کودهای فسفاته تحویل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha