کد خبر: خودکفایی-ایران-در-زمینه-تامین-بافت-و-پی
۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶
خودکفایی ایران در زمینه تامین بافت و پیوند قرنیه /ارائه خدمات با کیفیت با حداقل هزینه ها

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر سیامک زارعی قنواتی با بیان اینکه به علت عدم وجود بانک چشم در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، بیماران این کشورها مجبور به حضور در کشورهای اروپایی و آمریکایی و یا صرف هزینه های گزاف برای دریافت پیوند قرنیه هستند خاطر نشان کرد: این در حالی است که در صورت نیاز بیماران کشورمان به پیوند قرنیه، این خدمات تنها با هزینه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان انجام می شود که در مقابل هزینه چند هزار دلاری برای دریافت بافت قرنیه در خارج  از کشور بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: راه اندازی بانک چشم ، گام موثری در خودکفایی کشور است و در شرایط حاضر که کشورمان تحت شدیدترین تحریم هاست این گونه عمل ها به راحتی و با دسترسی آسان به بیماران ارائه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دومین بانک چشم کشور فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته است افزود: تا کنون ۱۴۰ بافت پیوندی در بانک چشم مشهد برای پیوند قرنیه مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: روند اهدای چشم به نسبت گذشته سرعت بالایی داشته و یکی از مجموعه‌های موفق کشور در این حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha