کد خبر: خطر-بازگشت-روزهای-سخت-کرونایی-در-پی-سهل
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: لازم است در حال حاضر که با کاهش آمارهای ابتلا مواجهیم، مردم هوشیار باشند، چرا که هنوز بیماری کووید۱۹ وجود دارد و کروناویروس در جامعه در حال گردش است.

او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی ابراز امیدواری کرد تا با نهادینه شدن فرهنگ خودمراقبتی به ویژه در بحران ها، کمتر شاهد داغدار شدن خانواده ها و کاهش چشمگیر آمار بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه بر افزایش انجام تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان در راستای افزایش شناسایی مبتلایان و تلاش برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.

دکتر لطفی با قدردانی از مردم برای همدلی با مجموعه سلامت و رعایت اصول بهداشتی، تاکید کرد: امید است کاهش آمار موجب عادی پنداری نشود تا با موج جدید بیماری و بحران مواجه نشویم.

او ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی آمار مبتلایان، درصد بیماران زمینه ای، درصد ابتلای افراد بر اساس جنسیت و سن مبتلایان در فارس از ابتدای شیوع تا کنون، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز بود.

دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha