کد خبر: خشکی-گلو-چه-خطراتی-برای-بدن-دارد؟
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
خشکی گلو چه خطراتی برای بدن دارد؟

ابراهیم رزم پا جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و استاد گروه گوش و حلق و بيني دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر کووید 19 روی حلق اظهار داشت: افرادی که تنفس دهانی دارند و بینی آنها دچار گرفتگی شده است معمولا گلو آنها خشک می شود.

وی با بیان اینکه این افراد در بیشتر مواقع گلودرد طولانی دارند، افزود: در بعضی از افراد علت گلودرد، گرفتگی بینی و تنفس دهانی است چراکه در هوای خشک نفس می کشند و این مخاط گلو و حتی گاهی حنجره را تهدید می کند.

استاد گروه گوش و حلق و بيني دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: گاهی ممکن است ترشحات خشک شده غلیظ بین قسمت حنجره و تارهای صوتی باعث تغییر صدا هم شود.

رزم پا با تاکید بر اینکه کم آبی بدن هم تاثیر زیادی در خشکی گلو دارد، گفت: توصیه می کنیم که میزان مصرف مایعات به خصوص در فصل تابستان باید زیاد باشد.

وی افزود: کمبود مایعات باعث خشکی گلو می شود و افرادی که دهان،حلق  خشک داشته باشند استعداد دریافت ویروس کووید 19 در آنها بسیار زیاد است.

این متخصص گوش و حلق و بینی بیان داشت: میزان چگونگی انتقال ویروس کووید 19 از فردی به فرد دیگر بسیار حائز اهمیت است. افرادی که مخاط خشکی دارند حالت آسیب پذیری آنها بیشتر است و می توانند حتی با تعداد کمی از ویروس دچار بیماری کووید 19 شوند.

رزم پا خاطرنشان کرد: توصیه می شود که این افراد از مایعات زیادی استفاده کنند چراکه خشکی دهان استعداد گرفتن کرونا را در مخاط دهان بیشتر می کند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha